Wikia

Avatar Wiki

Sokka's Meester

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

"Sokka's Meester"
Sokka's Meester
Informatie
Boek

Vuur

Hoofdstuk

44 van de 61

Originele vertoon datum
  • 12 oktober 2007 (Engels)
Kijken

Bekijk hier de aflevering

Hoofdstukken Gids
← Vorige

"De Geverfde Dame"

Volgende →

"Het Strand"

Afbeelding galerij (0)

Sokka's Meester is de vierde aflevering van Boek 3: Vuur. De aflevering code is 304.

De aflevering begint wanneer Aang, Sokka, Katara kijken 's nachts naar een meteor regen. Een meteoriet slaat vlakbij in. De groep probeert de door de meteoriet veroorzaakte bosbrand te blussen.

Onder tussen bij Iroh in de Vuurnatie Hoofdstad Gevangenis brengt cipier Poon hem te eten. Hij beklaagt de schamele toestand waarin de voormalige generaal zich bevindt.

Terwijl de groep dineren voelt Sokka dat hij zich achtergesteld voelt omdat hij niet een element kan sturen. Om hem op te vrolijken gaan ze kijken bij een wapenwinkel. Daar ziet Sokka een geweldig zwaard dat hij meteen wil hebben. De winkeleigenaar verteld dat het zwaard is gesmeedt door de beroemste zwaardmeester in de Vuurnatie, Piandao. Aang stelt voor om Sokka in de leer te laten gaan bij Piandao, net als de andere ook in de leer zijn geweest.

Dan verschijnt Iroh weer die opdrukt in zijn cel.

Sokka boekt veel vooruitgang en Piandong biedt hem uiteindelijk aan om samen zijn eigen zwaard te maken. Dat zwaard wordt gemaakt uit de erts van de meteoriet. Als Sokka bekent van de waterstam te zijn gaan ze een duel aan. Maar voor de genadeklap bekent hij dat hij al vanaf het begin al wist dat hij van de waterstam was omdat Sokka een typische waterstamnaam is.

Ondertussen heeftt Iroh nu een zeer gespierd lichaam opgebouwdt.

QuotesEdit

Around Wikia's network

Random Wiki