Wikia

Avatar Wiki

Sozins Komeet

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

1rightarrow.png Voor artikelen met een vergelijkende naam bekijk: Sozin's Komeet, Deel 1: De Feniks Koning, Sozin's Komeet, Deel 2: De Oude Meesters, Sozin's Komeet, Deel 3: In de Vuurzee en Sozin's Komeet, Deel 4: Avatar Aang.

Komeet.png

De Komeet

Sozin's Komeet, voormalig bekend als De Grote Komeet, is een komeet die elke honderd jaar door de atmosfeer van de wereld passeert. De komeet passeert zo vlak langs de wereld dat het vuurstuurders extra krachten geeft. Vuurheer Ozai beweerde dat vuurstuurders "de kracht van honderd zonnen" zullen ervaren.

0 NSKEdit

1rightarrow.png Bekijk de pagina voor de gehele gebeurtenis op de Luchtnomade Genocide pagina.

Sozin gebruikte de komeet honderd jaar geleden om de Luchtnomaden te verslaan, zodat hij de Avatar kon uitschakelen. Avatar Aang was echter al gevlucht. De komeet werd naar de Vuurheer Sozin vernoemd voor de grote overwinning bij de Luchtnomaden.

100 NSKEdit

Honderd jaar later benoemd Ozai zichzelf tot Feniks Koning, hij benoemd Azula tot Vuurheer. Ozai gebruikte de komeet om het Aarderijk te verslaan met behulp van de Vuurnatie Luchtschepen, hiermee probeert hij de oorlog in zijn voordeel te beëindigen. Een aanval van Team Avatar slaagt erin om de Vuurnatie luchtschepen vloot te vernietigen. Avatar Aang verslaat Ozai door gebruik te maken van de Avatar Trance, met behulp van energiesturen neemt hij hem het vuursturen af. Nadat Ozai verslagen is wordt hij opgesloten voor diverse oorlogsmidaden.

De Orde van de Witte Lotus, geleid door generaal Iroh, bevrijdt Ba Sing Se van de Vuurnatie in de Slag om Ba Sing Se, in feite wordt hierdoor het hele Aarderijk bevrijd.

Prins Zuko en Katara voorkomen dat Azula wordt gekroond tot Vuurheer. Zuko en Azula houden een Agni Kai. Nadat ze verloren heeft kreeg ze een zenuwinzinking. Prins Zuko wordt de nieuwe Vuurheer, hij zegt dat hij samen met de Avatar zal werken aan de wederopbouw van de wereld, en dat de naties een tijdperk van Vrede en Liefde tegemoet gaan.

Zie ook Edit

Around Wikia's network

Random Wiki