Wikia

Avatar Wiki

Speciale Stuurkunsten

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Waterstam icoon.png
Aarderijk icoon.png
Vuurnatie icoon.png
Lucht nomaden icoon.png

Naast Aardsturen, Luchtsturen, Vuursturen en Watersturen zijn er ook andere Speciale Stuurkunsten. Bij het Aardsturen kan je ook Zandsturen en Metaalsturen. Als Watermeester kan je ook IJssturen en Bloedsturen maar ook het water in ander dingen sturen. en als Vuurmeester kan je ook Bliksem sturen.

ZandsturenEdit

Zandsturen is eigenlijk bijna hetzelfde als Aardsturen, maar dan met zacht zand. Het is wel moeilijker dan Aardsturen, want zacht zand kan geen stevige muren/stenen vormen.

MetaalsturenEdit

Metaalsturen werkt omdat in metaal kleine deeltjes aarde zitten. Toph heeft het Metaalsturen uitgevonden en vindt het dan ook maar wát handig. Sokka zegt altijd dat hij het echt heel cool vindt dat Toph het heeft bedacht.

IJssturenEdit

IJssturen is eigenlijk gewoon hetzelfde als Watersturen, maar dan bevries je het. Katara is erg goed in het sturen van ijs.

BloedsturenEdit

Bij bloedsturen stuur je het water in het bloed van een persoon of dier. Hierdoor kun je diegene geforceerde bewegingen laten maken of bewegingen stoppen. Het bloedsturen is ontdekt door Hama in de gevangenis waar de Vuurnatie haar gevangen hield. Zij gebruikte het bloedsturen om te onstnappen.

PlantsturenEdit

Plantsturen is eigenlijk hetzelfde als het bloedsturen, alleen stuur je dan het water dat in de plant zit eruit. Het is niet bekend of je hierdoor de plant kunt beheersen door hem bijvoorbeeld snel te laten groeien.

Bliksem sturenEdit

1rightarrow.png Bliksem sturen
Bliksem sturen is een geavanceerde vuurstuurtechniek. Alleen een aantal Vurmeesters kunnen dit.

Around Wikia's network

Random Wiki