Wikia

Avatar Wiki

Stad van de Zon Krijgers

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Vuurnatie embleem.png
Oude Stad van de Zon Krijgers.png
Oude stad van de Zon Krijgers
Fysieke informatie
Locatie

Ten noorden in de Vuurnatie(Bekijk de locatie op de kaart)

Regering
Positie

Hoofdstad

Staatshoofd

Vuurheer

Bestuurder

Zon Krijger stamhoofd

Eerste verschijning

"De Vuursturende Meesters"

De Oude stad van de Zon Krijgers is een oude stad waarvan werd gedacht dat de stad verlaten was en slechts ruïnes waren. Aang en Zuko ontdekte het dat de Zon Krijgers nog steeds in de stad leefden. De gehele stad is bedekt met planten en de locatie zag er ongebruikt uit. Dit kwam doordat de stam kleiner was dan dat het vroeger was. Sommige architecturen van de stad zijn terug te zien in de architectuur van de Vuurnatie die vandaag de dag te zien zijn, inclusief de tempels van de Vuurwijzen.

De stad zit vol met vallen. De Zonnesteen was erg belangrijk voor de Zon Krijgers en werd daarom verborgen in een verzegelde kamer dat zich alleen opent tijdens een zonnestilstand. Als het open is, kunnen twee mensen de steen krijgen door de Dansende Draak techniek uit te voeren, en hun voeten op de juiste druk-stenen zetten. Als de steen verwijderd wordt van het standaard, zal de gehele kamer ondervloeren met kleefmiddel.

Geschiedenis Edit

Ritueel plaats.png

Aang en Zuko worden waardig gevonden door Ran en Shao.

De stad was ooit de stad van de Zon Krijgers die de originele bron van het vuursturen wisten. Door een of andere manier dachten de mensen in de wereld dat de Zon Krijgers waren uitgestorven. Echter was Iroh, toen nog kroonprins van de Vuurnatie, degene die de oude stad ontdekte. Hij wist met succes het ritueel te verslaan en leerde originele bron van het vuursturen, vuursturen zonder het opwekken van woede. Aangezien hij dit van de twee Draken, Ran en Shao geleerd had, besloot hij om te zeggen dat hij de laatste draak had vermoord waardoor hij de titel "Draak van het Westen" kreeg. Doordat Iroh dit vertelde, bleven de draken veilig en staakte de Vuurnatie met zoektocht naar draken.

Enkele jaren later, in 100 NSK, bezochten Avatar Aang en Zuko de stad op, omdat Zuko zijn vuurstuur kunsten kwijt was geraakt, omdat hij geen woede in zich had. Ze hoopte dat ze iets konden leren om zijn vuurstuur technieken te vinden. Bij aankomst vielen ze al bijna in een val en toen ze de Zonnesteen van de pilaar pakte, werd de kamer onder gespoeld met kleef middel waardoor ze vast kwamen te zitten in de kamer. Tot hun grote verbazing, ontmoette ze hier de Zonne krijgers die hen eerst gevangen namen maar vervolgens het ritueel lieten ondergaan waar ze waardig getoond werden door de twee draken die hun de originele bron van het vuursturen leerde.

Locaties Edit

Draken op de muur.JPG

Een afbeelding op de muur van Ran en Shao.

Ritueel locatieEdit

De ritueel locatie is de locatie waar personen heen kunnen als ze denken waardig te zijn om de "oude meesters" van het vuursturen willen bezoeken. Deze locatie zal een hoge toren zijn met een trap die stijl omgaat. Boven op de trap zal een plateau zijn die leidt naar twee kamers die de bergen in zullen gaan. Deze kamers zullen tegenover elkaar zijn en zal de kamers zijn van de laatste twee overgeblevene draken die de kennis bezitten van de originele bron van het vuursturen. Tijdens het ritueel is het de bedoeling dat de personen met het vuur vanuit de tempel naar deze locatie reizen zonder dat het vuur gedoofd wordt waardoor ze vervolgens getest worden door de draken of ze waardig genoeg zijn om de bron van het vuursturen te leren.

Celestijn KalenderEdit

Geplaatst in het centrum van de binnenplaats in de stad, staat een oude oranje paal waarin een edelsteen is in geplaatst en die het licht kan weer kaatsen. Deze steen is onderdeel van een edelsteen die de kamer verzegeld houdt, behalve tijdens een zonnestilstand als het licht precies vanaf de plan op de kamer reflecteert, zoals dagen van de zonnestilstand. De kamer is heilig en is vergelijkbaar met de kalender van de Vuur Tempel op Halvemaan Eiland.

Bekende inwonersEdit

Zonbaas.png

Zon Krijgers Hoofd

FaunaEdit

Zie ook Edit

Around Wikia's network

Random Wiki