Wikia

Avatar Wiki

Struisvogel paard

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments3 Share

Aarderijk embleem.png
Icoon dieren.png

Struisvogelpaard.png

Zuko op zijn gestolen Struisvogel Paard

Struisvogel Paarden zijn grote, bruine, op een vogel lijkende beesten die worden bereden als een paard, maar ze hebben maar twee poten, en hebben de kop van een condor. Maar ze lijken ook veel op het uitgestorven dier, de Diatryma. Ze kunnen niet vliegen maar wel hard rennen, waarschijnlijk net zoals echte paarden kunnen ze 60km/u rennen. Het Aarderijk gebruikt ze niet alleen als vervoer, maar ook als postbode en in de oorlog. Ze zijn dan bepantserd.

Zuko's Struisvogel PaardEdit

Zuko heeft een tijdje een gestolen Struisvogel Paard waarmee hij reist nadat hij Iroh heeft achtergelaten. Het Struisvogel Paard was oorspronkelijk van Song, maar Zuko stal hem. Nadat hij weer was herenigd met Iroh gingen ze naar Ba Sing Se en lieten het Struisvogel Paard achter.

Struisvogelpaard2.png

Sokka op een gepanserde Struisvogelpaard

FunctiesEdit

OorlogEdit

In 100 NSK zijn de Struisvogel Paarden veel gebruikt, vooral in de Oorlog door het Aarderijk. Iroh werd opgepakt door een Aardstuurder kapitein. Vervolgens werd hij vervoerd op Struisvogel Paarden maar wist te ontsnappen. In de oorlog zijn de Struisvogel paarden bepantserd.

PostbodeEdit

Ze worden onder andere gebruikt als vervoer om berichten af te geven, zo werd de brief, waarin stond waar Hakoda zich bevond, naar Bato gebracht.

Aflevering verschijningenEdit

TriviaEdit

  • Hoewel het vooral tamme dieren in de serie zijn, zie je ook een wilde als het Avatar Team naar Ba Sing Se vliegt. Het echter ook mogelijk dat het Struisvogelpaard van Zuko en Iroh is.

Zie OokEdit

Around Wikia's network

Random Wiki