Wikia

Avatar Wiki

Tashi

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Lucht Nomaden embleem.png
Lucht nomaden icoon.png
Tashi.png
Tashi
Biografische informatie
Origine
Sterfte

0 VSK

Fysieke beschrijving
Geslacht

Man

Haarkleur

Wit

Oogkleur

Grijs

Persoonlijke informatie
Bondgenoten

Luchtnomaden

Vijanden

Vuurnatie

Favoriet wapen

Lucht

Gevechtsstijl(en)

Luchtsturing

Beroep

Monnik

Affiliatie
  • Lucht Nomaden embleem.png Luchtnomaden

Tashi was een Luchtmonnik die in de Zuidelijke Luchttempel woonde. Hij behoorde tot de Raad van Ouderen.

GeschiedenisEdit

Toen de bezorgdheid van de Raad van Ouderen over de aankomende oorlog toenam, besloot hij samen met de andere leden om Avatar Aang eerder dan gebruikelijk Aang zijn lot te mededelen. Toen Avatar Aang twijfelde aan dit verhaal, was het Tashi die de Avatar Relieken naar hem toe gooide. Avatar Aang verklaarde dat hij de speeltjes alleen maar had gekozen omdat hij ze leuk vond. Maar volgens Tashi koos hij voor de speeltjes 'omdat jij ze herkende'.  

Tot zijn grote ontzetting kwam Tashi erachter dat Avatar Aang en zijn voogd, monnik Gyatso, het spel Pai Sho aan het spelen waren in plaats van te trainen. Hij zou Avatar Aang testen op de hogere technieken van het luchtsturen, maar nergens blijkt uit dat hij dit werkelijk heeft kunnen doen. Later heeft hij zich ook beklaagd bij monnik Pasang over de wijze waarop er met de Avatar werd omgegaan. Monnik Pasang gaf hem gelijk en in eerste instantie werd Avatar Aang naar de Oostelijke Luchttempel gestuurd, maar gezien Avatar Aang voortijdig wegliep, is dit er nooit van gekomen.

Korte tijd later stierf monnik Tashi tijdens de oorlog. 

WeetjesEdit

  • Monnik Tashi is eens bekogeld en geraakt door een fruittaart, afgeschoten door Avatar Aang en monnik Gyatso.
  • Monnik Tashi stond ook bekend als de 'strenge monnik'

Around Wikia's network

Random Wiki