Wikia

Avatar Wiki

Tatoeages

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Tatoeages
Tatoeages
Algemene Informatie
Type

Mode, kunst

Voorbeelden
  • Luchtnomaden tatoeages

Tatoeages komen vaak voor, met de meest bekende die van de Luchtnomaden die gedragen worden door meesters van het Luchtsturen. Het lijkt erop dat dit type wijziging van het lichaam meestal bedoeld is voor een ritueel of identificatie doeleinden dan strikt decoratief.

Mensen met tatoeages Edit

Luchtmeester tatoeagesEdit

Aang tijdens de aanval op de noordelijke luchttempel.png

Aangs tatoeage.

Als een luchtstuurder de status van luchtmeester heeft verdient zal hij of zij een tatoeage krijgen met vijf blauwe pijlen: een die gaat vanaf de basis naar de wervelkolom naar de voorhoofd, één voor elke arm wijzend naar de handen, en net één voor de benen. Het ontwerp is een navolging van de markeringen van de Vliegende Bizons, aangezien zij de eerste luchtstuurders waren. In tegenstelling tot de luchtstuurders die hun status krijgen later in het leven, kreeg Avatar Aang zijn tatoeages toen hij slechts twaalf jaar oud was na zijn uitvinding van de luchtscooter. In de film werd echter gezegd dat je de tatoeages krijgt van tijdenlang mediteren.

Luchtnomade tatoeages op een Avatar zullen gaan gloeien wanneer een Avatar zijn of haar Avatar Trance betreed. Het bleek tijdens de series dat alleen bij Avatars, die geboren zijn in de Luchtnomaden (zoals Aang en Avatar Yangchen), hun tatoeages gaan gloeien en de tatoeages bezitten. Het is echter onbekend of alleen een Avatar deze tatoeages bezit die geboren is in een Luchtnomaden, aangezien andere Avatars (die niet geboren zijn in de Luchtnomaden) de tatoeages niet bezitten.

Als te zien was toen Aang een diep litteken had op zijn rug, precies op de tatoeage, bleek deze plek niet te gloeien toen hij in de Avatar Trance zat. Het is onbekend of het mogelijk is dat deze plek weer gaat gloeien, als de wond volledig genezen is.

Het is onbekend of de tatoeage zelf gaat gloeien als een Avatar in de Avatar Trance is. Echter werd er verteld dat de plaatsen waar het zal gaan gloeien, de Chi paden lopen, en dat precies de locaties van de tatoeages zijn.

In The Last Airbender blijken de tatoeages anders te zijn dan in de series. In de film blijken de tatoeages van Aang geverfd te zijn met zwarte inkt en de gehele tatouage uit verschillende kleine vormen bevat die uiteindelijk het geheel vormen van de pijlen en de balk-vormige tatoeages.

Yu Yan boogschuttersEdit

Yu Yan boogschutters.png

Yu Yan boogschutters.

De Yu Yan boogschutters zijn getatoeëerd met donkerrode tatoeages die hun ogen bedekt en een nauwe brug vormen om de neus dat mogelijk hun belangrijkheid uitstraalt voor hun dodelijke vaardigheden. Vergelijkbaar met de tatoeages van de Luchtnomaden, hebben de Yu Yan boogschutters tatoeages omdat ze tot een bepaalde elite behoren. Omdat de tatoeages op hun gezicht zijn afgebeeld, zijn het erg duidelijke markeringen.

AndereEdit

Als een verwijzing naar de prevalentie van tatoeages in de gevangenis onder de bevolking, toen Aang gevangen zat in de aflevering "Avatar Dag", werd één van de gevangenen weergegeven met een grote groene slang tatoeage omdat Aang ook zo'n tatoeages had en dat "onroerend goed bij hem zal passen". Andere gevangenen hebben ook tatoeages op hun lichaam.

  • Eén van de gevangenen, die bij de Kokende Rots gebracht werd met de aankomst van Hakoda, had een zwarte tatoeage dat mogelijk een traditionele was die onderdeel was van een ritueel of gewoon weg voor decoratie.
  • "Het Rotsblok" heeft een tatoeage op zijn rug, een zelf proclamatie van zijn Aardstuurkrachten en dapperheid.
  • Explosie Man heeft een tatoeage rond zijn derde oog op zijn hoofd en is soort kanaal voor zijn Chi, waardoor hij daar energie kan focussen krachtig genoeg voor een explosie.
  • Smellerbee, een Vrijheidsstrijdster, heeft twee rode tatoeages op elke kant van haar gezicht, mogelijk van haar oude stam.
  • Een aantal piraten van de "De Watersturingsrol" hebben tatoeages, net als June.
  • Enge Gevangene en Emotionele Gevangene uit de Chin Stad Gevangenis hebben tatoeages.

Zie ook Edit

Around Wikia's network

Random Wiki