Wikia

Avatar Wiki

Techniek in de Wereld van Avatar

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments3 Share

Technologie in de varieert sterk van natie tot natie. De Vuurnatie was veel geavanceerder in vergelijking met de andere drie natie's. De Luchtnomaden, het Aarderijk en de Waterstam hadden alleen primitieve technieken gebruikt in combinatie met hun sturing.

LuchtnomadenEdit

  • Luchttempel Heiligdom deur
  • Luchtnomaden Vlieger
  • Luchtnomaden Stenen Bakoven waar Gyatso een vruchtentaart bakt
  • Bizon Fluitje

De Luchtnomaden waren en zijn nooit geïndustrialiseerd geweest, omdat ze nooit de behoefte gevoeld hebben om bewust uit te breiden naar meer en betere technologische mogelijkheden. De relatief vreedzame manier van leven met de natuur betekende dat zij tevreden waren met klassieke technologie. De Luchtnomaden waren wel technisch genoeg om hun eigen zweefvliegers Luchtnomaden vlieger te produceren.

Lijst met technologieEdit

  • Luchtnomaden vlieger - Ondersteunende tool die luchtstuurders vaak gebruiken voor hulp bij het luchtsturen en vliegen.
  • Luchttempel Heiligdom deur - Deze deur kan alleen worden geopent door gebruik van luchtsturing. De deur wordt geopend door het sturen van een windvlaag door twee trompet-achtige voorwerpen, die uiteindelijk drie sluizen die de deur open draaien.
  • Luchtnomaden Stenen Bakoven - Wordt gebruikt om fruittaarten te maken die overigens met luchtsturen worden gemaakt.

WaterstamEdit

  • Een zink en Stink bom
  • Een door watersturing aangedreven onderzeeër
  • Een ijs torpedo die wordt geladen
  • Een boot van de Waterstam

De Water Stammen hebben beperkt technologie, afgezien van de sturing-technologie.

Lijst met technologieEdit

  • Stinkbommen - Stink bom uitgevonden door Hakoda om andere schepen tot zinken te brengen, ook wel de 'zink en stink' en genoemd.
  • Door watersturing aangedreven onderzeeërs - Een onderwater marine vaartuig dat wordt gebruikt in de invasie tegen de Vuurnatie, bedacht door Sokka en gebouwd door de Mechanist.
  • IJs torpedo - Een wapen ontworpen voor de door watersturing aangedreven onderzeeërs die tijdens de invasie tegen de Vuurnatie werden gebruikt.
  • Scheepvaart - Er is veel scheepvaart bij de Waterstam, en dus ook veel boten.

AarderijkEdit

Het Aarderijk is verder dan de andere natie's met technologie maar nog lang niet zo ver als de Vuurnatie. Het grootste deel van hun technologie heeft aardesturing als hun belangrijkste bron.

Lijst met technologieEdit

  • Bezorg Systeem van Omashu - In Omashu is een bezorgsysteem waardoor de industrie in Omashu heel hoog is.
  • Treinen Netwerk van Ba Sing Se - Ba Sing See heeft een treinen netwerk, de treinen komen voor uit door twee aardemeesters die achter op de trein de trein vooruit sturen. Dit kan want de treinen zijn van aarde.
  • De Koets - Is een handige uitvinding word voor allemaal manieren gebruikt. o.a. Reisvervoer, Transport en Gevangenen.

MechanistEdit

  • Luchtballon - Het werd door Sokka en de Mechanist gebruikt tegen de Vuurnatie. Later is het ontwerp overgenomen en verbeterd door de Vuurnatie.
  • Vlieger (Niet van luchtnomaden) - De Mechanist heeft voor zijn zoon Teo vliegers gemaakt die op brandstof werken. Hij is niet zo krachtig als de luchtnomaden vlieger. Later heeft hij er ook een voor Aang ontworpen.

VuurnatieEdit

United Republic of NationsEdit

Around Wikia's network

Random Wiki