Wikia

Avatar Wiki

The Search Part One

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments8 Share

The Search voorkant.png
The Search
Algemene informatie
Schrijvers

Gene Jang

Afleveringen
Release datum

20 maart 2013

Uitzendingen

Bekijk de gids

Chronologie
Vooraf gegaan door

The Promise Part 3

Opgevolgd door

The Search Part Two

The Search Part One is het eerste deel van The Search trilogie van stripboeken die spelen na The Promise.

OverzichtEdit

Nadat Zuko een geleerde uit het Aarderijk hoort vertellen dat een natie is net als een familie, en dat door hen te behandelen met waardigheid een heerser ook waardigheid heeft, raakt Zuko vastbesloten om de zaken in zijn eigen familie weer op de rails te krijgen. Hij maakt een deal met Azula en ontslaat haar uit haar inrichting in ruil voor haar hulp bij de zoektocht naar hun moeder, Ursa. Tezamen met Aang, Sokka en Katara gaan ze op een tocht naar Hira'a, het geboortedorp van Zuko's moeder. De spanningen tussen Azula en de rest lopen op en ze stuiten op een wolfgeest. Ondanks hun problemen, proberen ze toch een manier te vinden om alles te laten werken.

SamenvattingEdit

Het verhaal begint met een conversatie tussen twee personene, de eerste vraag de tweede om de waarheid omtrent hun relatie. De tweede begint daarna het verhaal vanaf het begin.

Vele jaren eerder in de stad Hira'a, Ikem, een acteur van de plaatselijke toneelvereniging, oefent zijn zinnen voor een toneelstuk. Dan komt zijn vriendin Ursa aangelopen, met het nieuws dat ze gecast is als de "Drakenkeizerin". Ze besluiten om hun zinnen samen te oefenen. Als het oefenen van hun kus mislukt door de maskers die ze moeten dragen, vraagt Ikem plotseling Ursa ten huwelijk. Ursa denkt eerst nog dat het een zin uit het stuk is, maar Ikem overtuigd haar en ze kussen.

Daarna verschuift het verhaal naar de huidige tijd in 101 NSK, enkele weken naar de strijd in Yu Dao. Avatar Aang, Katara, Sokaa en Vuurheer Zuko zijn verzameld is de zaal van de gouverneur van Yu Dao, waar ze een lezing van een oude professor uit het Aarderijk bijwonen. Terwijl de professor doorpraat, zeurt Sokka over het saaie onderwerp, terwijl Aang overtuigd is van het nut van de lezing.

Zuko's aandacht wordt getrokken door het onderwerp betreffende familie. Door het gekwebbel van Sokka, vraag Zuko om herhaling van de zojuist gemaakte opmerking. De professor herhaald zijn opmerking betreffende de overeenkomsten tussen een familie en een natie. Volgens de professor, is het behandelen van je eigen familie met respect, een leerschool voor de heerser voor respect voor zijn natie. Zuko begint troosteloos voor zich uit te staren, en daarom vraagt Aang wat er mis is. De Vuurheer bemerkt dat hij zijn vader en zus heeft opgesloten en dat zijn moeder al jaren verbannen is, en hij vraagt zich af wat dit te betekenen heeft voor de Vuurnatie. Sokka zegt dat alleen mensen als Katara de professor geloven, waarna Katara hem met een sneeuwbal raakt.

In een flashback, vlak nadat Ikems aanzoek, komt Ursa thuis om haar ouders het nieuws te vertellen. Ze vindt haar moeder echter geknield op de grond met Roku's kroon op haar schoot. Ursa vraagt wat er mis is, en waar haar vader is. Haar vader blijkt in de kas te zijn, met bezoek.

Als ze in de kas aankomt, is Ursa geschokt door het bezoek. Het blijken Vuurheer Azulon en Prins Ozai te zijn. Azulon verteld dat de Vuurwijzen beredeneerd hadden, dat als de bloedlijn van Avatar Roku met die van de koninklijke familie zouden worden gecombineerd, er een machtige familie van vuurheren zou ontstaan. Daarna vraagt de jonge prins haar om haar hand.

Terug in het heden, is Zuko terug in de Vuurnatie, waar hij een ontmoeting tussen zijn zus en vader heeft geregeld. Zuko brengt thee in de cel, maar Azula duwt hem omver. Waarna Ty Lee Azula chi-blokt. Azula wordt boos op Ty Lee, en Zuko besluit ze alleen te laten.

In de volgende flashback is Ursa op weg in een rijtuig met de Vuurheer en haar nieuwe verloofde. Ze worden echter aangevallen door Ikem, bewapend met een houten toneelzwaard. Azulon beveelt zijn wachters om hem te verwijderen, maar Ikem blijkt zichzelf vrij goed te kunnen verdedigen. Ursa vraagt Ozai om de wachters te laten stoppen, waarna Ursa Ikem benaderd en hem vraagt om weg te gaan. Ze verteld hem, met tranen in haar ogen, dat ze Ozais aanzoek heeft geaccepteerd en dat ze met hem mee gaat. Ikem blijft verslagen achter.

In het heden, lopen Zuko, Ty Lee en Suki met Azula in dwangbuis en rolstoel, in de tuin. Zuko beveelt de twee Kyoshi Krijgers om hem en Azula alleen te laten. Ze laten hen inderdaad alleen, ondanks Ty Lee's opmerking dat de chi-blokkering bijna is uitgewerkt.

TriviaEdit

  • Ursa speelt mee in "Drakenliefde", een stuk dat ze later opzocht met haar kinderen op Sintel-eiland.

Around Wikia's network

Random Wiki