Wikia

Avatar Wiki

Tui

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Geesten embleem.png
Tui en La
Tui
Biografische informatie
Origine

Geestenwereld

Fysieke beschrijving
Geslacht

Vrouwelijk

Persoonlijke informatie
Bondgenoten

La, Team Avatar, Iroh, Noordelijke Waterstam, Yue

Vijanden

Zhao, Vuurnatie

Beroep

Maangeest

Eerste verschijning

119 De Slag om het Noorden Deel 1

Tui, De Maan Geest, is een van de geesten die zich in de Geesten Oase op de Noordelijke Waterstam bevinden, Zij en La zwemmen rond elkaar in een eeuwige dans.

GeschiedenisEdit

Tui heeft duizend jaren geleden besloten met La, de Oceaan Geest, om de geestenwereld te verlaten en zich fysiek in de mensen wereld te plaatsen. Ze plaatsten zich in de Noordelijke Waterstam als vissen in de Geesten Oase. Zij en Tui zwemmen rond elkaar in een eeuwige dans.

Slag om het NoordenEdit

Generaal Zhao heeft in de Wan Shi Tongs Bibliotheek gelezen dat Tui en La zich fysiek in de mensenwereld hebben geplaatst. Hij begon in 100 NSK een aanval op de Noordelijke Waterstam, genaamd: Slag om het Noorden. Zelf ging hij naar de Geesten Oase om de maangeest Tui te doden. Hij deed dit omdat de Watermeester kracht van de Maan krijgen, door Tui te doden verduisterde hij de maan. Toen hij Tui had vermoord, voegden La en Avatar Aang, die in de Avatar Trance was, zich samen en veranderden in een Reuze Koi Karper. Ze verdreven de Vuurnatie uit de Noordelijke Waterstam, en doodde Zhao.

Prinses Yue, die dood geboren werd, maar haar leven kreeg van de Maangeest Tui, gaf haar leven ondertussen terug aan Tui.

Aflevering verschijningenEdit

Tui Yue.png

Yue geeft haar leven terug aan Tui.

Boek 1: WaterEdit

Trivia Edit

  • "Tui" (推, tuī) betekent "duw" in het Chinees.

Zie ookEdit

Around Wikia's network

Random Wiki