Wikia

Avatar Wiki

Ty Lee

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments13 Share

Vuurnatie embleem.png

Ty Lee tijdens 'De Kokende Rots'.
太力
Ty Lee
Biografische Informatie
Origine

Vuurnatie

Leeftijd

14

Geboorte

85 NSK

Fysieke Beschrijving
Geslacht

Vrouwlijk

Haarkleur

Bruin

Oogkleur

Bruin

Persoonlijke Informatie
Bondgenoten

Mai, Vuurnatie Circus, Zuko, Suki, Kyoshi Krijgers, Aang, Katara, Sokka, Toph, Iroh

Vijanden

Azula (aan het einde)

Wapen naar keuze

Verschillende lichaamsdelen

Gevechtsstijl(en)

Chi blokeren

Beroep

Circus artiest (voormalig), Kyoshi Krijger

Positie
  • Vuurnatie gevangene (Vrijgelaten)
  • Kyoshi Krijger
Affiliatie
Eerste verschijning

203 Terugkeer naar Omashu

Stem door

Olivia Hack Engels

Ty Lee was een vriendin van Azula en Mai, maar in aflevering 315 De Kokende Rots, Deel 2 valt ze Azula aan, waarna Mai en Ty Lee gevangen worden genomen. In Terugkeer naar Omashu is te zien dat ze door Azula uit het circus gehaald wordt om samen met haar en Mai op jacht te gaan naar de Avatar. Ty Lee lijkt heel onschuldig, maar ze kent de drukpunten van het menselijk lichaam en is in staat om sturingskrachten voor een tijdje te blokkeren en zelfs iemand met een stoot verlamd te krijgen. Na het beëindigen van de oorlog is ze opgenomen in de groep van de Kyoshi Krijgers.

Persoonlijkheid Edit

Ty Lee is een vrolijk en energiek meisje uit de Vuurnatie. Ze is de dochter van een edelman van de Vuurnatie en dus ging ze naar de Koninklijke Academie voor Vuurnatie Meisjes met haar vriendinnen, Prinses Azula en Mai. Omdat ze zes zusjes heeft die allemaal op elkaar lijken, is ze uiteindelijk weggelopen van huis en ging bij het Vuurnatie Circus en werd een acrobaat.

Ty Lee is een geduchte strijder. Door het vinden van een persoons zijn drukpunten, is ze in staat om de chi te verstoren en tijdelijk hun vermogen om te bewegen en het gebruik van sturing te stoppen. Zij en Mai werd aangeboden om met Prinses Azula te gaan jagen op Zuko en de Avatar en zijn vrienden. Dit deed ze.

Als Mai Azula verraadt om Zuko’s leven te redden, helpt Ty Lee Azula te stoppen en worden daarom opgesloten. Hoewel ze de Kyoshi Krijgers al eerder had ontmoet toen ze samen met Mai en Azula een gevecht aan gingen en ze toen vijanden waren raakt ze bevriend met hen. In ruil voor het leren hen hoe je chi kunt blokkeren, voegt ze zich bij hun groep en werd ze een Kyoshi Krijger. Ze werd vrijgelaten uit de gevangenis toen de oorlog voorbij was.

Zie ook Edit

Around Wikia's network

Random Wiki