Wikia

Avatar Wiki

Ummi

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Waterstam embleem.png
Ummi
Ummi
Biografische Informatie
Origine

Zuidelijke Waterstam

Leeftijd

Twintiger (Overleden)

Fysieke Beschrijving
Geslacht

Vrouwelijk

Haar kleur

Bruin

Ogen kleur

Bruin

Persoonlijke Informatie
Bondgenoten

Avatar Kuruk

Vijanden

Koh, de Gezichtendief

Affiliatie

Zuidelijke Waterstam

Eerste verschijning

120 De Slag om het Noorden, Deel 2

Ummi was een vrouw die woonde in de Zuidelijke Waterstam. Ze was de verloofde van Avatar Kuruk.

GeschiedenisEdit

Tijdens de viering van de nieuwe maan, ontmoete Ummi Avatar Kuruk. Ze werden verliefd en begonnen een relatie. Gauw daarna vroeg Kuruk Ummi als zijn vrouw met een Verloving's Ketting. Ze gingen trouwen in de Geesten Oase, in de Noordelijke Waterstam. Maar, toen Ummi over de brug liep, werd ze door een onzichtbare kracht het water in getrokken. Kuruk sprong achter haar aan, maar kon haar niet redden. Koh, de Gezichtendief had haar meegenomen om Kuruk te straffen voor zijn wandaden.

UmmiKuruk.jpg

Ummi en Kuruk

Toen Aang eeuwen later (100 NSK) in de Geestenwereld was, confronteerde Koh hem met het gezicht van Ummi. Toen Aang later Kuruk ontmoete in Ontsnapping uit de Geestenwereld, vertelde Aang dat hij Koh had gezien met Ummi's gezicht. Kuruk zwoer vervolgens dat hij de jacht op Koh zal volhouden tot hij is herenigd met Ummi.

Trivia Edit

  • Haar naam is waarschijnlijk gebaseerd op "Umi", het Japanse woord voor Oceaan.
  • Kuruk noemt Ummi zijn vrouw, maar Koh heeft haar gestolen voor dat ze zijn getrouwd.

Around Wikia's network

Random Wiki