Wikia

Avatar Wiki

Unagi

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Aarderijk embleem.png
"Unagi"
Unagi
Algemene informatie
Natie (meest voorkomend)

Aarde

Eerste verschenen

De Krijgers van Kyoshi

Persoonlijk informatie
Oogkleur

groen

Vacht kleur(en)

grijs

Hoe gevaarlijk is dit dier?

Zeer gevaarlijk

Overige informatie
Afbeelding galerij (2)

De Unagi is een enorme zeeslang die bij Kyoshi Eiland woont. Hij kan water spuwen op een zelfde manier als draken vuur kunnen spuwen. Het is niet bekend op welke manier dit wezen dit doet, maar waarschijnlijk met behulp van watersturen. Hij heeft een lichaam van ongeveer 50 meter met een gladde, donker bruine huid zonder schubben. Hij heeft scherpe stekels op zijn rug van zijn kop tot zijn staart. De Unagi heeft helder groene ogen en een mond vol met scherpe tanden. Bovenop zijn hoofd heeft hij een soort vin die gemaakt lijkt te zijn van zeven holle bot-achtige stengels die aan elkaar zitten met weefsels. De Unagi kan deze omhoog of naar beneden doen. Onder de vin zitten aan de zijkant van zijn hoofd vier gele strepen, zit zijn waarschijnlijk zijn kieuwen. Ook heeft de Unagi twee lange snorharen. Hij valt Aang aan maar aan het einde helpt hij hem door water over het brandende dorp te spuiten.

De enige bekende Unagi is degene die woont in de baai bij Kyoshi Eiland. Hij is een sterke vleeseter met als prooi bijna elk dier in de baai. Maar hij voedt zich bijna uitsluitend met Reuze Koi Karpers, die ook in het water leven.

Unagi.png

De Unagi blust het vuur in het dorp.

Het is een zeer gevaarlijk dier. Omdat de Unagi in het water woont, zwemmen de mensen van Kyoshi niet in de baai.

Wanneer de Vuurnatie met Prins Zuko het eiland aanvallen zetten ze hem in brand, hierna sprong Aang op de Unagi. Met behulp van zijn snorharen dwong Aang de Unagi om water over het eiland te spuwen waarna de brand was geblust.

Aflevering Verschijningen Edit

Boek 1: WaterEdit

Boek 2: AardeEdit

Boek 3: VuurEdit

StripsEdit

Weetjes Edit

  • "Unagi" is het Japanse woord voor zoetwater paling en de sushi die daarvan gemaakt wordt. De Unagi in de serie is hiernaar vernoemd vanwege zijn lange krongelige lichaam.
  • In de Avatar: The Last Airbender Videogame kan je Unagi Armor kopen.
  • Aangezien ze water kunnen spuwen is het mogelijk dat ze samen met de Maan de oorspronkelijke watermeesters zijn.

Zie ook Edit

Around Wikia's network

Random Wiki