Wikia

Avatar Wiki

Ursa

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments14 Share

The Search Now, for your sake and mine, GO HOME!

Op deze pagina staat informatie over "The Search". Dit is nog een nieuwe stripboekenreeks, er kan dus van alles veranderen aan deze pagina!

Vuurnatie embleem.png
Ursa
Ursa
Biografische Informatie
Origine

Vuurnatie

Leeftijd

ca. 40

Geboorte

ca. 60 NSK

Fysieke Beschrijving
Geslacht

Vrouwelijk

Haarkleur

Zwart

Oogkleur

Goud

Persoonlijke Informatie
Bondgenoten

Zuko, Iroh

Vijanden

Azulon, Ozai

Positie
  • Prinses van de Vuurnatie (voormalig)
  • Banneling (wegens hoogverraad)
Affiliatie

Vuurnatie

Eerste verschijning

"Zuko Alleen"

Stem door

Jen Cohn Engels

Prinses Ursa is de vrouw van Ozai, moeder van prins Zuko en prinses Azula en kleindochter van Avatar Roku en Ta Min. Ursa was een zachtaardige moeder tegenover haar kinderen, hoewel Azula geloofde dat zij Zuko voortrok.

Toen ze erachter kwam dat Vuurheer Azulon aan Ozai bevolen had om Zuko te vermoorden, maakte ze een plan, waardoor Zuko's leven gespaard zou blijven. Dit resulteerde tot de dood van Azulon. Ozai zou hierdoor de titel Vuurheer krijgen. Ursa werd verbannen van de Vuurnatie voor veraad.

Biografie Edit

Ursa.jpg

Jonge Ursa

Ursa was geboren in een edele familie. Haar vader was Jinzuk en haar moeder was Rina, de dochter van Avatar Roku. Ze groeide op in Hira'a, een klein dorpje op een van de buitenste eilanden van de Vuurnatie. Ze was jaren bevriend met Ikem en hij vroeg haar later ten huwelijk. Dit plan ging echter niet, doordat Azulon haar uithuwelijkte aan Prins Ozai.

Ursa trouwde met Prins Ozai van de Vuurnatie en werd lid van de koninklijke familie. In het jaar 83 NSK werd Zuko geboren en was daarbij de oudste zoon van Ursa en Ozai. Twee jaar later, in het jaar 85 NSK, werd Azula geboren en was daarbij de jongste en enige dochter van Ursa en Ozai.

Ursa en Zuko.png

Ursa en Zuko

Ursa was erg beschermend tegenover haar zoon Zuko, en was wellicht samen met Iroh (en mogelijk ook Lu Ten) de enige van de Vuurnatie koninklijke familie die dit deed. Ze weidde haar leven om Zuko te beschermen. Echter was haar relatie met haar dochter, Azula, minder omdat Azula iedereen emotioneel manipuleerde en met weinig of geen respect met anderen omging. Vooral met Zuko. Hierdoor dacht Azula dat haar moeder haar zag als een 'monster'.

Zuko zat te spelen met de Schildeenden in de vijver toen hij gebeten werd door de moeder Schildeend, waardoor Ursa aan hem vertelde dat moeders hun kinderen beschermden wat er ook gebeurd. Vervolgens kwam Azula op hen af, die Zuko voor schut wilde zette. Ze vertelde haar moeder dat ze Zuko met haar mee wilde laten spelen. Zuko ging mee en dit zorgde er uiteindelijk voor dat Zuko in het water viel. Toen Ursa Azula en Zuko op kwam halen nadat ze een brief hadden ontvangen van Iroh, die een aanval op Ba Sing Se leidde, was ze geschokt om Zuko nat te zien. Ursa las de brief door waarop Azula reageerde dat Ozai en veel betere Vuurheer zou zijn dan Iroh waardoor Ursa haar een standje gaf. Vervolgens zei ze zacht: 'wat is er mis met dat kind'.

UrsaZuko.png

Ursa verlaat Zuko.

Kort na de dood van Iroh's zoon, Lu Ten, vroeg Ozai om een bezoek bij zijn vader, de Vuurheer Azulon. Tijdens het bezoek deed Azula een optreden waar ze haar vuurstuur kunsten demonstreerde aan Azulon. Echter wilde Zuko ook, maar hij faalde met zijn optreden. Zuko viel op de grond, waardoor Ursa hem oppakte en vertelde dat ze ook van Zuko genoten had. Vervolgens vroeg Ozai om het recht van de troon aan hem te geven in plaatst van aan Iroh, omdat hij zijn zoon had verloren en daardoor geen erfgenaam meer had. Dit verzoek maakte Azulon alleen nog woedender en hij liet Ozai straffen door zijn eigen zoon, Zuko, te vermoorden. Hoewel de rest al weg was om Azulon's bevel aan te horen, bleef Azula stiekem luisteren en ze hoorde het gesprek. Ze vertelde het aan Zuko, maar Ursa hoorde het gesprek.

Ozai was inderdaad van plan om Zuko te vermoorden. Ursa kwam hierachter en wilde Zuko beschermen. Ze bedacht een plan waardoor Ozai de Vuurheer werd waardoor Zuko gespaard zou blijven. Ursa stelde Ozai voor om Azulon te vergiftigen. In ruil daarvoor wilde ze dat Zuko in leven bleef. Ozai liet haar voor haar moord verbannen door hoogverraad. Ursa vroeg of ze haar kinderen mee mocht nemen, maar dat mocht niet van Ozai en als ze ooit terug zou komen, zou hij haar doden. Die nacht, vlak voordat ze wegging, verscheen Ursa voor Zuko en wekte hem. Ze vertelde hem dat alles wat ze gedaan had, was om hem te beschermen en dat hij nooit moest vergeten wie hij was. Ursa zei gedag en de volgende ochtend was ze verdwenen en werd Azulon dood aangetroffen, waardoor Ozai gekroond werd tot nieuwe Vuurheer, aangezien dat Azulons laatste wil zou zijn geweest.

Ursa vluchtte naar de stad waar ze was opgegroeid en vond haar oude verloofde, Ikem. Ze ging met hem naar het woud, waar ze de Gezichtenmoeder, zagen. Ursa vroeg om een nieuw gezicht en een nieuwe identiteit. Hierdoor verloor ze haar geheugen. Ze wist enkel nog dat Ikem haar nieuwe man was. Later vond Zuko zijn moeder met een nieuw gezicht. Hij vertelde haar dat hij haar zoon was. Ze geloofde hem, ook al herkende ze hem niet meer. Ze ging terug naar het woud en vroeg haar gezicht en herinneringen terug. Daarna herinnerde ze zich Zuko en Azula weer.

In het stripverhaal The Search vind je ook wat er gebeurt is in het latere. Ursa trouwt met haar vorige verloofde Ikem ze krijgt een dochter met hem Kiyi.

Andere verschijningen Edit

Ursa verschijnt voor Azula.PNG

Ursa verschijnt als een hallucinatie voor Azula.

Ursa verscheen als een hallucinatie voor Azula, de dag dat ze gekroond zou worden tot Vuurheer. Ze verscheen in de spiegel waardoor Azula schrok en vertelde dat ze van haar hield maar dit zorgde alleen dat Azula nog gekker werd.

Familie Edit

1rightarrow.png Bekijk het hoofdartikel: Vuurnatie Stamboom.
 
Grootvader Vuurnatie embleem.png

Vader Vuurnatie embleem.png

Sozin Vuurnatie embleem.pngAvatar Roku Vuurnatie embleem.png
 
Ta Min Vuurnatie embleem.png

Azulon Vuurnatie embleem.png
 
Ilah Vuurnatie embleem.pngRina Vuurnatie embleem.png
 
Jinzuk Vuurnatie embleem.png

?
 
Iroh I Vuurnatie embleem.pngOzai Vuurnatie embleem.png

Ursa Vuurnatie embleem.png

Ikem Vuurnatie embleem.png

Lu Ten Vuurnatie embleem.png(?) Vuurnatie embleem.png
 
Zuko Vuurnatie embleem.pngAzula Vuurnatie embleem.pngKiyi Vuurnatie embleem.png

Izumi Vuurnatie embleem.png

Iroh II Vuurnatie embleem.png

VerschijningenEdit

Avatar: The Last AirbenderEdit

Boek 2: AardeEdit

Boek 3: VuurEdit

StripalbumsEdit

De Legende van KorraEdit

Boek 1: LuchtEdit

Weetjes Edit

  • Omdat ze werd verbannen voordat Ozai Vuurheer werd heeft ze nooit de titel Vuurvrouw gekregen.
  • "Ursa" is de vrouwelijke vorm van het Latijnse woord voor "beer". Dit kan kloppen want een moederbeer let erg op haar kleintjes. Dit deed Ursa ook (vooral bij Zuko).

Zie ook Edit

Around Wikia's network

Random Wiki