Wikia

Avatar Wiki

Verhalen uit Ba Sing Se

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments2 Share

"Verhalen uit Ba Sing Se"
Verhalen uit Ba Sing Se
Informatie
Boek

Aarde

Hoofdstuk

35 van de 61

Originele vertoon datum
  • 29 September, 2006 (Engels)
Hoofdstukken Gids
← Vorige

"Stad van Muren en Geheimen"

Volgende →

"Appa's Verloren Dagen"

Afbeelding galerij (33)

Verhalen uit Ba Sing Se is de vijftiende aflevering van Boek 2: Aarde. De aflevering code is 215.

De verhalen uit Ba Sing Se gaat over elk van de avonturen van de hoofdpersonen in Ba Sing Se, die een glimp van hun persoonlijkheid en privé-leven levert. Katara en Toph hebben een dagje uit in de spa; Iroh helpt mensen in de stad en viert de verjaardag van zijn overleden zoon Lu Ten; Aang helpt een dierenverzorger met de bouw van een nieuwe dierentuin; Sokka komt per ongeluk terecht in een poëzie club; Zuko gaat op een date; Momo zoekt door Ba Sing Se naar Appa.

OverzichtEdit

Het verhaal van Katara en TophEdit

Katara en Toph in modderbad.png

Katara en Toph in het modderbad

Het verhaal begint in het huis waar iedereen aan het werk is, behalve Toph. Katara maakt haar wakker. Toph's haar zit helemaal door elkaar en ze zit onder het stof. Katara stelt voor om een Meiden dagje uit te nemen en neemt haar mee naar een spa. Hoewel Toph eerst niet wou stemde ze later toch in maar ze mochten niet aan haar voeten komen. Eerst nemen ze een pedicure, daarna een modderbad en als laatst een sauna. Ze komen de spa uit me make-up op hun gezichten. Als ze over een brug lopen maken drie oudere meisje grappen over Tophs make-up. Toph reageert hierop door een gat te maken onder de meisje met Aardsturing. Katara stuurt het water waar de meisje zijn ingevallen met een golf weg. Katara probeert Toph te troosten als ze verder lopen. Toph verteld dat omdat ze blind is, ze zich niet zoveel aantrek van wat anderen van haar vinden, maar dat de woorden van die meisjes haar nog steeds pijn deden, en ze werpt een paar tranen. Katara comlimenteerd Toph door te zeggen dat ze haar dat ze niet alleen zelfverzekerd en bewust is, maar ook mooi. Het verhaal eidigt met een vriendelijke maar harde stoot van Toph tegen katara's schouder.

Het verhaal van IrohEdit

Iroh zingt blad van de boom.png

Iroh zingt "Blad van de boom"

Het verhaal van Iroh begint met een wandeling op de markt. Iroh koopt een picknickmand en verteld dat het voor een speciale gelegenheid is. Daarna helpt hij de verkoper door een maanbloem in bloei te zetten door hem te verplaatsen naar de schaduw. Als hij verder wandeld ziet hij een klein jongentje huilen terwijl zijn moeder hem probeert te kalmeren. Iroh zingt voor het jongentje het lied: "Blad van de Boom". Het jongentje stopt met huilen, trekt zachtjes aan Irohs baard en begint te lachen. In een steegje ziet Iroh een paar jongens een soort voetbal spelen door middel van Aardsturing. Als de bal door een ruit gaat verteld hij hen dat je altijd het beste je fout toe kunt geven om je eer te herstellen. Echter als er een enorme boze man in het venster verschijnt zegt hij dat je soms beter uit de voeten kunt maken. Later in een ander steegje word Iroh bedreigt met een mes door een overvaller. Iroh zegt hem dat zijn houding hem zwak maakt om aan te vallen en bewijst het door hem op de grond te gooien en z'n dolk te pakken. Iroh zegt dat hij de man helemaal geen type vind voor een overvaller. De man, die Tycho heet, geeft toe en zegt dat hij de laatste tijd verward is en daarom overvaller is geworden. Iroh zegt dat hij wel een masseur zal kunnen worden. De man zegt dat er nog nooit iemand in hem gelooft heeft. Iroh komt tegen zonsondergang op een heuvel onder een boom. Hij legt een kleedje op de grond voor wat stenen en zet een foto Lu Ten neer. Daarna steekt hij twee wierrookstokjes aan om zijn overleden zoons verjaardag te gedenken. Hij zegt: fijne verjaardag zoon. en zingt het lied wat hij al eerder op de dag had gezongen voor de verdrietige jongen: "Blad van de boom".

Het verhaal van AangEdit

Ba Sing Se Dierentuin.png

Dierentuin gebouwd door Aang

Aang vliegt met zijn vlieger boven Ba Sing Se op zoek naar Appa. Hij land in een kleine dierentuin en kijkt of hij daar is. Als hij rondkijkt ziet hij verschillende dieren die er allemaal ongelukkig uitzien en in kleine kooien zitten van het honger. De dierentuinbaas verteld Aang dat hij niet langer subsidies krijgt van de Dai Li omdat er niet langer kinderen komen. De dierentuinbaas zegt dat hij niets liever zou willen dan de dieren vrij rond te zien lopen op een grote vlakte. Aang stelt voor om de dierentuin te verplaatsen naar een grote open vlakte net buiten de stad. De dieren blijken moeilijker onder controle te houden dan Aang had gedacht. De dieren lopen allemaal door de stad en vallen mensen lastig. Om de orde te herstellen blaast hij op zijn Bissonfluitje en springt op zijn Luchtscooter en de dieren volgen hem. Intussen probeert de dierentuinbaas over te halen om de poorten te openen maar zij weigeren dit, totdat ze Aang en de kudde dieren aan zien komen stormen. Met Aardsturing creëert hij een muur rond de dieren. Ook maakt hij paden en aparte hokken. Maar de dierentuindieren waren niet de enige dieren die het fluitje gevolgd hebben maar ook honden en katten. Hij zegt tegen Aang dat hij beter kan houden bij het helpen van mensen.

Het verhaal van SokkaEdit

Sokka in gedichtenclub.png

Sokka aan het dichten.

Sokka ondekt een gebouw met mooie meisjes. Als hij door het venster zit te gluren, genietend van de show, word hij aangeduwt door een Struisvogel Paard en valt door het raam naar binnen. Dan zegt hij per ongeluk wat dat rijmt. De instructeur word boos voor de verstoring en verteld Sokka de regels. Sokka gaat al snel de wedstrijd aan met de leraar. Ze doen het beide zeer goed. De meisjes in de klas beginnen te giechelen. Na verschillende gedeeltes te winnen zegt hij per ongeluk een lettergreep te veel waardoor de klas stil word. Als hij de lettergrepen natelt en zich zijn fout realiseerd, komt er een grote bewaker achter hem staan die hem op straat gooit. Sokka veranderd op het einde zijn smaak over poëzie.

Het verhaal van ZukoEdit

Zuko en Jin.jpg

Zuko samen met Jin.

Als Zuko werkt in het theehuis. Hij is bang dat een meisje weet dat hij afkomstig is uit de Vuurnatie. Als hij het zijn oom Iroh verteld, zegt zijn oom dat het meisje, Jin, gewoon een oogje op hem heeft. Dit word al snel duidelijk als Jin Zuko na het betalen vraagt of hij met haar uit wil gaan. Ze ontmoeten elkaar na zonsondergang buiten de winkel. Zuko verlaat de winken gekleed in mooie kleren en gald haar. Als Jin vragen stelt over Zuko's leven, verzint hij een verhaal over dat hij in het circus zat. Daarom vraagt Jin hem om te jongleren. Als Zuko dit doet valt alles op de grond. Na het diner neemt Jin Zuko mee naar haar favoriete deel van de stad: De Vuur-licht fontein. In de avond is de fontein meestal verlicht door lantaarns waardoor het water gaat fonkelen. Maar als ze er komen zijn alle lantaarns uit. Zuko ziet de terleurstelling in Jin's ogen en zegt dat ze haar ogen dicht moet doen. Dan steekt hij alle lantaarns aan met Vuursturen. Jin en Zuko staren naar de fontein. Als Jin Zuko een kus wil geven geeft Zuko haar snel een coupon voor een gratis kopje thee. Dan zegt Jin dat Zuko z'n ogen moet sluiten. Ze geeft hem een zoen. Zuko zoent haar terug. Als Zuko stopt vraagt Jin waarom hij dat doet. Zuko zegt dat dat te ingewikkeld is en gaat terug naar het theehuis. Terug in het appartement vraagt Iroh hoe het was. Maar Zuko antwoord hier niet op en slaat de deur van zijn kamer dicht. Even later zegt hij dat het wel leuk was en schuift de deur weer zachtjes dicht.

Het verhaal van MomoEdit

Momo ligt in de pootafdruk van Appa.png

Momo ligt in de pootafdruk van Appa.

Momo droomt dat hij samen met Appa maanperziken eet. Als hij wakker word heeft hij een pluk van Appa's vacht. Dan ziet hij een Appa achtige schaduw, hij wikkeld de pluk om z'n poot en gaat kijken maar het blijkt een wolk te zijn. Een soort gelijk beeld blijkt een kersenboom te zijn. Teleurgesteld besluit Momo door te zoeken naar Appa maar word gezien door drie kleine zwarte poema's. Momo weet te ontsnappen door in een menigte te gaan dansen samen met apen. De kleine zwarte poema's weten hem uit de menigte te vissen maar dan worden ze plotseling alle vier gevangen genomen. De vier worden gebracht naar een slager waar ze in kooitjes worden gestopt. Momo weet zijn eigen kooi open te krijgen en begint weg te lopen. Maar als hij de drie treurige poema's ziet krijgt hij medelijden en maakt hun kooi ook open. Ze vluchten over de daken. Als ze zitten te knuffelen pakt een van de poema's de pluk vacht van Appa af en rent ermee naar een grote pootafdruk, die door Appa was gemaakt. Momo gaat liggen in de pootafdruk en het begint te regenen.

Verschijningen Edit

Mensen Dieren Voorwerpen Plaatsen Vervoersmiddelen

QuotesEdit

Around Wikia's network

Random Wiki