Wikia

Avatar Wiki

Vier Naties

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comment1 Share

Aarderijk embleem.png
Lucht Nomaden embleem.png
Vuurnatie embleem.png
Waterstam embleem.png
Wereld kaart.png
De Vier Naties
Algemene Informatie
Type

Demografie

Voorbeelden

De Vier Naties is een indeling die staat voor de vier naties: Aarderijk, Luchtnomaden, Vuurnatie en de Waterstam.

Geschiedenis Edit

1rightarrow.png Bekijk het hoofdartikel: Geschiedenis in de wereld van Avatar.

Generaties lang leefden de vier naties in balans met elkaar, maar alles veranderde toen de Vuurnatie, onder bevel van Vuurheer Sozin de andere naties aanviel. Hoewel Avatar Roku was overleden, en de twaalfjarige Avatar Aang zich per ongeluk had ingevroren in het ijs, verdween de Avatar en kon de Vuurnatie de gehele Luchtnomaden vernietigen en al gauw volgde de Waterstammen en verschillende locaties in het Aarderijk. De oorlog duurde honderd jaar en de Vuurnatie boekte in het jaar 100 NSK een grote overwinning nadat ze Ba Sing Se veroverd hadden, maar werd tijdens de komst van Sozins Komeet gestopt door Avatar Aang die Vuurheer Ozai wist te verslaan en samen met Vuurheer Zuko beloofde om de balans in de wereld weer terug te brengen.

Naties Edit

AarderijkEdit

1rightarrow.png Bekijk het hoofdartikel: Aarderijk.

Het Aarderijk is de natie waar aardestuurders, Aarderijk-inwoners en vele vluchtelingen in woonden. Het Aarderijk is het grootste continent dat ligt op het oostelijk halfrond van de wereld, inclusief verschillende eilanden in het zuiden. Het Aarderijk is de grootste natie. Het Aarderijk heeft de grootste steden zoals Ba Sing Se of Omashu.

LuchtnomadenEdit

1rightarrow.png Bekijk het hoofdartikel: Luchtnomaden.

Luchtnomaden is de natie van de luchtstuurders. Hoewel de bevolking van deze natie nomaden zijn, worden de nomaden opgegroeid in een bepaalde tempel die gevonden kunnen worden in de gehele wereld. Twee voor jongens en twee tempels voor meisjes. De Luchttempels zijn gelokaliseerd op een klein eiland, onder een klif en twee op de bergen. Met het begin van de oorlog begon Vuurheer Sozin de oorlog door de Luchtnomaden te vernietigen omdat hij wist dat de Avatar zich hier zou bevinden. Met de hulp van Sozins Komeet wist hij de gehele natie uit te roeien, op Avatar Aang na die de laatste overlevende Luchtnomade is.

VuurnatieEdit

1rightarrow.png Bekijk het hoofdartikel: Vuurnatie.

De Vuurnatie is de natie waar vuurstuurders leven. Deze natie kan gevonden worden op een schiereiland in het westelijk halfrond. Ook bezat het verschillende kolonies in het Aarderijk, hoewel deze waarschijnlijk zijn opgeheven na de kroning van Vuurheer Zuko die de oorlog beëindigde. Zo was de Vuurnatie die onder leiding van Vuurheer Sozin de oorlog begon die honderd jaar heeft geduurd.

WaterstamEdit

1rightarrow.png Bekijk het hoofdartikel: Waterstam.

De Waterstammen is de natie waar waterstuurders leven. Deze natie is opgesplitst in de Zuidelijke Waterstam, die leeft op de zuid pool, en de Noordelijke Waterstam, die leeft op de noordpool. Ook bestaat er een stam, de Moeras Stam, die leeft in een moeras in het Aarderijk.

Zie ook Edit

Around Wikia's network

Random Wiki