Wikia

Avatar Wiki

Vruchtentaart

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Lucht Nomaden embleem.png
Vruchtentaart.png

De Luchtnomaden waren specialisten in het bakken van kleurrijke vruchtentaarten.

De vruchtentaart was een favoriet dessert van de Luchtnomaden. Volgens monnik Gyatso was het geheim van een lekkere vruchtentaart de smeuïge vulling. Er zijn vier kleuren van vruchtentaarten bekend: oranje, paars, rood en geel, hoewel de specifieke smaak onbekend is.

De monniken dreven ook handel met de taarten door ze te verkopen voor één stuk zilver per taart en de opbrengst werd geschonken aan een goed doel.

Geschiedenis Edit

In een poging om Aang op te vrolijken nadat de andere kinderen niet meer met hem wilden spelen doordat zijn identiteit als de Avatar was bekend gemaakt, nodigde Monnik Gyatso hem uit om samen me hem vruchtentaarten te bakken. Dit kwam er op niet dat Gyatso en Aang samen een Luchtstuurhouding aannamen om zo de taarten met luchtballen de lucht in te katapulteren. De desserten kwamen neer op de hoofden van de vier andere leden van de Raad van Ouderen die aan het mediteren waren. Van zodra te taarten op hun hoofden uiteen spatten, kwamen er verschikkende Makis af om zich te goed te doen aan de zoetigheid, tot groot jolijt van Aang en Gyatso.

Trivia Edit

  • Aang is niet zeker of een vruchtentaart een agrarisch product is. Dit zei hij naar aanleiding van een vraag gesteld door professor Zei.

Zie ook Edit

Around Wikia's network

Random Wiki