Wikia

Avatar Wiki

Vuurfontein Stad

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Vuurnatie embleem.png
Vuurfontein stad.png
Vuurfontein Stad
Fysieke informatie
Locatie

Oostelijk Vuurnatie(Bekijk de locatie op de kaart)

Regering
Positie

Stad

'Vuurfontein Stad is een grote industriële stad gelegen in de Vuurnatie. De stad is zo genoemd omdat er in het midden van de stad een groot vuurspuwend standbeeld van Vuurheer Ozai staat. De stad ligt op een van de vele eilanden op de oostelijke helft van de Vuurnatie.

De stad is een van de vele industriële steden in de Vuurnate die de oorlog ondersteund. Er zijn veel fabrieken in de stad en de vervuiling door uitstoot van gassen en afvalstoffen is erg groot. De stad wordt voornamelijk bevolkt door arbeiders en heeft geen goede reputatie. Het wordt als onveilig en onverstandig gezien om 's nachts over straat te gaan, daarom blijven de meeste inwoners binnen na zonsondergang.

GeschiedenisEdit

De stad heette ooit "Noord Chung-Ling", maar de naam werd veranderd in Vuurfontein Stad toen het vuurspuwende standbeeld van Vuurheer Ozai werd geplaatst.

Terwijl ze een wandeling door de stad maakten stelde Toph voor om meer geld te krijgen door de bedriegers en valsspelers een koekje van eigen deeg te geven. De man bij het kraampje van een gokspelletje speelde vals waardoor niemand ooit kon winnen. Toph gebruikte haar aardsturen om de kiezel weer onder een van de deksels te krijgen, daardoor wonnen ze de hoofdprijs. Aang, Sokka en Toph gingen vervolgens door met valsspelen en ze worden bericht in Vuurfontein Stad. Katara komt erachter dat er een gezocht-poster van Toph verspreid is en probeert de groep zo ver te krijgen dat ze stoppen met hun "spelletjes". Toph en Katara krijgen hier ruzie over en uiteindelijk besluiten ze nog een keer een grote stunt te doen.

Katara verraad Toph en is van plan de geldprijs op te strijken, waarna Toph haar metaalsturen kan gebruiken om zichzelf te bevrijden. Het loopt helemaal verkeerd en ze worden allebei opgesloten in een houten cel, in plaats van een metalen, waardoor ze niet kunnen ontsnappen. Ze worden dan overgedragen aan Explosie Man. Uiteindelijk gebruikt Katara haar watersturen om de balken door te snijden met haar zweet, en weten ze allemaal veilig te ontsnappen.

Belangrijke plekkenEdit

Vuur FonteinEdit

Een gigantisch standbeeld van Vuurheer Ozai. Dit standbeeld staan in het midden van de stad op het stadsplein en wordt gevoed door natuurlijke gassen. Het standbeeld toont vuurheer Ozai terwijl er vuur uit zijn mond en handen komt. Het standbeeld is zo belangrijk voor de inwoners dat ze zelfs hun stad ernaar hebben vernoemd. Het is onbekend wat er met het standbeeld gebeurt is na de oorlog.

Post kantoorEdit

Een van de vele plekken via waar er communicatie plaatsvind tussen de Vuurnatie en het Aarderijk. Speciaal getrainde vogels vliegen langs bepaalde routes om post op te halen en weg te brengen. Hier heeft Sokka ook een vogel gekocht, Hawky.

BazaarEdit

De bazaar in de stad is erg populair en blijft altijd in de stad. Er zijn kraampjes waar spullen verkocht worden en een heleboel tenten waar bezoekers of inwoners van de stad allerlei verschillende spellen kunnen spelen.

Around Wikia's network

Random Wiki