Wikia

Avatar Wiki

Vuurheer

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Vuurnatie embleem.png
Zuko gekroond als de nieuwe vuurheer.png

Vuurheer Zuko.

De Vuurheer is de regent en heerser van de Vuurnatie en kan een man of een vrouw zijn. De Vuurheer heeft absolute macht over de Vuurnatie, de recente Vuurheer is de dochter van Zuko. De Vuurheer is meestal de krachtigste vuurstuurder in de wereld. Het koninklijk huis is het verblijf van de Vuurheer dat te vinden is in de Vuurnatie Hoofdstad.

Traditioneel zal de titel Vuurheer worden door gegeven aan de oudste zoon, hoewel er verschillende uitzonderingen zijn aan deze regel. Na de dood van Vuurheer Azulon werd Ozai de troon opvolger, terwijl Azulons eerste zoon Iroh was. Toen Prins Zuko werd verbannen van de Vuurnatie, werd zijn zus, Azula, de troonopvolgster.

De Vuurheer is altijd een meester in het vuursturen, en kan dus ook voor deze titel worden uitgedaagd in een Agni Kai, hoewel dit alleen gebeurde met Zuko die tegen Azula vocht om de troon.

De vrouw van de Vuurheer zal bekend staan als de Vuur vrouw, hoewel er verschillende uitzonderingen zijn geweest en is deze autoriteit onbekend. Prinses Azula noemde zichzelf Vuurheer wanneer ze de autoriteit van haar vader Ozai mocht overnemen, ook al was ze een vrouw.

Geschiedenis Edit

Vuurheer hal.png

De Vuurheer hal.

Voor Vuurheer Sozin, werd de Vuurnatie theocratisch geregeerd door de Vuurwijzen. De positie van de Vuurheer was in die periode slechts het hoofd van de staat en hield deze positie voor een lange periode waardoor de Vuurheer uiteindelijk steeds machtiger werd en de Vuurwijzen steeds minder belangrijk werden. Toen de inspraak van het koninklijk gezin van de Vuurnatie in kwam dat de Vuurheer kreeg de Vuurheer nog meer macht dan dat het al eerder had. Tijdens de regering periode van Vuurheer Sozin, zette Sozin de macht van de Vuurwijzen af waardoor de Vuurwijzen moesten gehoorzamen aan de Vuurheer.

In het jaar 100 NSK, verklaarde Vuurheer Ozai zichzelf tot de Feniks Koning, waardoor zijn dochter prinses Azula de opvolger zou worden van de Vuurheer. Met deze titel, verklaarde Ozai zichzelf tot heerser van de wereld waardoor Azula de heerser van de Vuurnatie werd. Echter tijdens de aankomst van Sozins Komeet, arriveerde Zuko en Katara en confronteerde Azula in een gevecht. Nadat ze haar wisten te verslaan, versloeg Avatar Aang Feniks Koning Ozai door zijn krachten af te pakken en werd Zuko gekroond tot Vuurheer. Hij beloofde dat hij de eer van de Vuurnatie zou gaan herstellen om de ander Naties te gaan helpen opbouwen. Dit deed hij samen met Avatar Aang, met wie hij Republicasia stichtte.

Bekende Vuurheren Edit

Zie ook Edit

Weetjes Edit

  • Samen met de Ouderen van de Luchtnomaden, blijken de Vuurheer en de Ouderen de enige leiders te zijn die de mogelijkheid hebben om een element te sturen. De Aarde Koning  blijt geen stuurder te zijn.
  • Alle Vuurheren; Sozin, Azulon, Ozai en Zuko, hebben een letter Z en O in hun namen. Azula niet, en zij is ook geen Vuurheer geworden.

Around Wikia's network

Random Wiki