Wikia

Avatar Wiki

Vuurnatie

Opmerkingen7
987 pagina's
op deze wiki
Vuurnatie embleem
Vuurnatie banner
Vuurnatie
Fysieke informatie
Locatie

Westelijk halfrond(Bekijk de locatie op de kaart)

Regering
Hoofdstad

Vuurnatie Hoofdstad

Regeringstype

Absolute Monarchie

Staatshoofd

Vuurheer

Religieuze voorbeeld

Vuurwijzen

Munt

Vuurnatie Goud stukken

Heerser

Vuurheer Zuko

Bestuurder

Vuurheer

Eerste verschijning

De Vuurnatie is één van de vier naties. Het is een absolute monarchie geleid door de Vuurheer. Geografische gezien ligt de Vuurnatie op het westelijk halfrond ter hoogte van de evenaar. Het bestaat uit verschillende eilanden, waardoor het een eilandengroep is. De hoofdstad, de Vuurnatie Hoofdstad, ligt in het midden van een krater op het meest westelijk en grootste eiland van de Vuurnatie. In de Vuurnatie wonen bijna alle vuurmeesters.

De Vuurnatie is de twee natie met het grootste hoeveelheid aantal inwoners. Het Aarderijk heeft in feite de meeste aantal inwoners van alle vier naties. De Vuurnatie heeft echter wel de grootste economische kracht, en ook is de technologie verder ontwikkeld dan die van andere naties. De recente regeerder, Vuurheer Zuko, wilt de middelen van de Vuurnatie gaan gebruiken om de wereld te helpen met de wederopbouw.

Ontevreden over de grootte van hun gebied begon de Vuurnatie een 100 jaar lange oorlog met de andere drie naties, die begon met Vuurheer Sozin. De Vuurnatie is vergeleken het Aarderijk kleiner maar heeft meerdere kolonies over de wereld en werd voor verschillende jaren gezien als de machtigste natie.

Geschiedenis Bewerken

Sozin kijkt naar zijn vloot

Sozin begint de oorlog.

Weinig is bekend over de oorsprong van de Vuurnatie. Echter werd de Vuurnatie ooit geregeerd door de Vuurwijzen waarvan de leider van deze wijze, de "Vuurheer" werd genoemd. Zij waren degene die regeerde over de Vuurnatie.

Tijdens het jaar 60 VSK werd Sozin, Vuurheer van de Vuurnatie en was al sinds jonge leeftijd bevriend met de Avatar, Roku. Hoewel de Avatar balans moest brengen in de wereld, begon Sozin's macht naar macht te groeien en begon de Oorlog na de dood van Avatar Roku. Door de komst van de Komeet namen de krachten van vuur stuurders exponentieel toe waardoor Sozin deze gebeurtenis gebruikte om de oorlog te doorbreken. Door zijn kennis over de Avatar cyclus, wist hij dat de Avatar geboren zal worden als een Luchtnomade waardoor hij de oorlog begon met de Luchtnomade Genocide waarin alle Luchtnomade vermoord werden. Echter wist Avatar Aang te ontkomen, doordat hij weggelopen was van de Zuidelijke Luchttempel en zichzelf invroor in het ijs.

Sozin zette zijn oorlog voort en wist vele Waterstam leden uit te roeien en verschillende gebieden van het Aarderijk te veroveren. Echter wist Sozin dat de Avatar de enige was die hem kon stoppen en besteedde zijn laatste jaren door met de zoektocht naar de Avatar, niet wetend dat hij zichzelf had ingevroren. Na de dood van Sozin in 20 NSK werd Azulon de nieuwe vuurheer en kreeg twee zonen, Iroh en Ozai. Nadat Azulon op mysterieuze overleed, werd Iroh de nieuwe vuurheer, maar na de dood van zijn zoon Lu Ten volgde Ozai hem op.

Zuko gekroond als de nieuwe vuurheer

Zuko gekroond als de nieuwe Vuurheer.

Wetend dat de Avatar nog steeds rond loopt, zette de vuurheren de zoektocht naar hem voort. De zoon van Ozai, prins Zuko begon met een zoektocht naar de Avatar om zijn eer te bewijzen aan zijn vader en Iroh vergezelde hem op deze reis. In het jaar 100 NSK ontwaakte de Avatar uit zijn trance waardoor de zoektocht officieel begon en de Vuurnatie hun zoektochten naar Aang als een hoge prioriteit stelde. Vuurheer Ozai wist dat de er een nieuwe komeet aankwam, waardoor hij die krachten wilde gaan gebruiken om het Aarderijk te vernietigen en lanceerde in de zomer van 100 NSK een aanval. Zuko was overgelopen naar Team Avatar en Iroh was lid van de Orde van de Witte Lotus waardoor ze tegen de Vuurnatie en Vuurheer Ozai streden. Nadat de Vuurnatie Ba Sing Se had veroverd, werd deze teruggenomen door de Orde van de Witte Lotus tijdens de komst van de komeet. Tijdens de komst, vocht Aang tegen Ozai terwijl de Vuurnatie een invasie begon tegen het Aarderijk. De Vuurnatie werd verslagen en Ozai verloor zijn krachten door Avatar Aang waardoor de oorlog beëindigd werd en Zuko de nieuwe Vuurheer werd. Zuko kondigde aan dat hij en de Vuurnatie de Avatar zal gaan helpen met het heropbouwen van de wereld.

Overheid Bewerken

1rightarrow Bekijk ook de Vuurnatie Stamboom.
  • Overheid systeem: Absolute monarchie
  • Hoofd van de staat: De Vuurheer
  • Religieuze autoriteiten: Vuurwijzen
Ozai lacht

Vuurheer Ozai, een absolute monarch als hoofd van de Vuurnatie.

De Vuurnatie wordt geregeerd met een ijzeren vuist door de Vuurheer, waarvan de meest recente Vuurheer Zuko is. De Vuurnatie's politieke systeem is een absolute monarchie dat een eeuw lang heeft geduurd door een oorlog te voeren tegen de drie overige naties in de wereld met als doel om de gehele planeet de veroveren. De Vuurnatie was hiervoor bereid om een gehele genocide te veroorzaken, waarvan ze de volledige Luchtnomaden (op één na: Aang) hadden uitgeroeid en de Zuidelijke Waterstam aan de rand van uitroeiing hebben gebracht. Het idee van de absolute monarchie werd versterkt door Azula's idee, die vertelde dat "de werkelijke macht, de goddelijke recht om uitspraak te doen, is iets waarmee je geboren bent".

Hoewel de Vuurnatie niet altijd tyranisch was, meer een militaristische belichaming zoals het nu is. Een millennia geleden, in de begin jaren, was er een raad van Vuurwijzen die de Vuurnatie leidde, samen met verschillende andere geïnteresseerden die zeer spiritueel en filosofisch waren. De leider van de Vuurwijzen werd de "Vuurheer" genoemd door zijn of haar hoge ervaringen met het Vuursturen samen met zijn of haar diepe spirituele band. Over de jaren heen werd de macht van de Vuurwijzen steeds kleiner en werd de Vuurheer uiteindelijk een alleen regeerder: een absolute monarchie.

Het geschil van het evenwicht werd erger verstoord nadat Sozin op de troon zat en regeerde over de Vuurnatie. Toen Sozin nog in leven was, bleef hij trouw aan de regels van de Avatar (Roku) en bleef waken over zijn heiligdom. Maar na de dood van de Avatar, waren de wijzen, na drie generaties, eindelijk ingediend in het kader regel de Vuurheer en werden gedwongen om slechts hem te dienen, en adviseerde hem op spirituele zaken.

Nu onder de dienstbaarheid van Vuurheer Zuko, waren de huidige Vuur wijzen de laatste van hun soort, verouderende overblijfselen van een tijdperk van lang verleden, toen de geestelijke zaken werden geplaatst in het grote belang over militaire ambitie.

Na de nederlaag van Vuurheer Ozai in de handen van Avatar Aang, kwam Vuurheer Zuko aan de macht en eindigde de oorlog die een eeuw had geduurt. Hij had zich geweid op de richting van de wederopbouw van de Vier Naties in een nieuw tijdperk van vrede. Het wordt echter verondersteld of hij ook een einde heeft gemaakt aan de onderwerping van het Vuur Wijzen.

Geografie Bewerken

1rightarrow Voor het hoofdartikel zie: Geografie van de Vuurnatie.
Vuurnatie hoofdstad

Vuurnatie Hoofdstad.

De Vuurnatie is gelokaliseerd op een archipel van een tropisch vulkaan eiland, waarvan er vele nog steeds actief zijn dat de natie ongelimiteerde bemiddelen geeft van kracht. Door een warm en vochtig klimaat, beschikt de thuisbasis van de Vuurnatie over een verscheidenheid aan inheemse flora en fauna, hoewel de meeste van de belangrijkste eilanden het al ontdaan zijn van hun bossen en bestaat nu uit grasvlakten. Weinig mensen reizen naar de Vuurnatie, en geen volk ooit heeft een invasie gemonteerd tegen de Vuurnatie (hoewel in latere jaren van de oorlog, het Aarde Koninkrijk gepland had om dit te doen op de "Dag van de Zwarte Zon", maar werd tegengehouden door de Vuurnatie door de val van Ba Sing Se, een latere poging op een invasie werd gemonteerd door de Avatar en een band van vrijheidsstrijders maar mislukte).

De bevolking van de Vuurnatie is vooral geconcentreerd in de stedelijke centra, maar kleinere nederzettingen, dorpen en steden van het landschap dot als goed. De hoofdstad, Vuurnatie Hoofdstad, is op het grootste eiland, gelegen in de krater van een grote vulkaan. Er zijn ook veel industriële vestigingen waar wapens, tanks en oorlogsschepen zijn gebouwd om de oorlog te steunen. Toch is het logisch om te zeggen dat de genoemde inrichtingen werden ontmanteld toen Zuko werd gekroond als nieuwe Vuurheer, om tot een vreedzame genezing van de wereld te bevorderen.

Koloniën Bewerken

1rightarrow Voor het hoofdartikel zie: Vuurnatie Koloniën.

Tijdens de Oorlog (0 NSK - 100 NSK) stichtte de Vuurnatie Koloniën overal over de wereld. Ze begonnen in 40 VSK onder Vuurheer Sozin met Koloniën in het Aarderijk. Het eindigde in 100 NSK toen Avatar Aang Vuurheer Ozai versloeg.

Natuurlijke middelenBewerken

De Vuurnatie maakt gebruik van geschoolde metaalbewerkers en smeden die gebruik maken van ijzer en andere metalen om hun burchten en oorlogsschepen mee te maken. Gebruik makend van steenkool, gegraven door gevangenen in de mijnen, zijn ze in staat van een enorme oven macht.

UiterlijkBewerken

Vuurnatie edelen

Vuurnatie edelen.

Inwoners van de Vuurnatie hebben zwart of bruin haar, amber, gouden (misschien vanwege vuurstuur talent), bruine en grijze ogen en een blanke huid, hoewel er bestaan er uitzonderingen zoals Piandao, Shoji, On Ji of Hide.

Oudere mannen laten meestal grote baarden, snorren en bakkebaarden staan, terwijl jonge mannen meestal een gladde huid hebben. Sommigen hebben kleine snorren of sikjes. Vrouwen dragen meestal paardenstaarten, maar voor speciale gelegenheden wordt het opgestoken. Vrouwen van de aristokratie hebben lange en puntige vingernagels. Bijna alle inwoners hebben een top-knot, wat gedecoreerd kan zijn om een hoge plaats in de samenleving aan te duiden. Leden van de koninklijke familie dragen het nationaal embleem op hun top-knot.

Het leger draagt een rood met zwart uniform, mannen met een hoge rang hebben het nationale embleem op hun uniform. Inwoners dragen bijna alle varianten van rood, zoals roze en bruin.

Nationaal embleemBewerken

Vuurnatie embleem

Het embleem van de Vuurnatie.

Het nationale embleem van de Fire Nation is een gestileerde, traanvormige vlam gevorkt in een drietand van drie punten die naar boven lopen tot een punt. Het insigne wordt vooral weergegeven op vlaggen, uniformen, op de wimpels van Vuur Navy oorlogsschepen, de zijkanten van de verschillende oorlog voertuigen, en als markering van het Vuurnatie grondgebied. Het lijkt erop dat de koninklijke familie, of leden van bepaalde hogere functies het embleem dragen op hun top-knots. Azula, Vuurheer Sozin, Vuurheer Azulon, Avatar Roku, Vuurheer Ozai, Zuko, Lu Ten en Ursa zijn gezien terwijl ze er één droegen.

De Vuurnatie vlag is een driehoek-vormig houder met de gestileerde vlam insigne in het midden. Zes dunne strepen loopt van de schuine rand.

Het valuta van de Vuurnatie bestaat uit goud, zilver en brons stukken die gebruikt worden van uiteenlopende vormen en maten door de burgers van de Vuurnatie voor het kopen van goederen en diensten en zijn gevormd met het nationale embleem gelegen in het centrum.

Gebaseerd op de rode zegel van de Vuurheer, op alle posters, staat Vuurnatie geschreven, in het Chinees als 烈火 国, Letterlijk "woedend vuur land". Toevallig is de term "烈火" de Chinese manier om "Agni" te schrijven, de Hindoe god van het vuur.

Opleiding Bewerken

Vuurnatie school

Een school in de Vuurnatie.

De Vuurnatie heeft een formeel onderwijs systeem dat geheel overeen komt met dat van het school systeem in Nederland of de Verenigde Staten. Hoge klassen op openbare scholen bevinden zich op de buitenste eilanden, die gelijk zijn aan de hogere klasse buitenwijken van de Vuurnatie. Studenten in bepaalde scholen beginnen met het onderwijsproces, zodra ze beginnen aan het Vuursturen, of voor niet-stuurders, zodra ze beginnen te lopen. Vakken zoals geschiedenis, geografie, rekenen, taal, muziek, etiquette, oorlog en vuursturen worden onderwezen aan de studenten door verschillende docenten. Echter, het educatieve systeem werkt ook als een "geest verruimend" proces, waardoor studenten een sterk gevoel van nationaliteit en loyaliteit aan de Vuurheer ontwikkelen. Leerkrachten houden strakke discipline en orde en weigeren om de studenten de kunst van de dans of enige vorm van zelfexpressie te leren. Daarnaast zijn, censuur en propaganda te vinden in de artikelen in de geschiedenis boeken (bv. de genocide van de Luchtnomaden). Toch is het zeer waarschijnlijk dat de hervormingen zal worden gemaakt in dit opzicht onder bewind Vuurheer Zuko.

Industrie Bewerken

Met het voormalig doel om de wereld te veroveren, gebruikte de Vuurnatie veel gebruik van de scheepsbouw, het vormgeven van metalen en de productie van wapens met inbegrip van pijlen, speer, schilden, zwaarden en messen. Naast deze grovere waaier van wapens, staat de Vuurnatie bekend als de meest geavanceerde natie op het gebied van technologie, zoals de inherente kennis van de verbranding, wat ze verschillende voordelen geven, waardoor ze al snel grotere sprongen konden maken op het gebied van industrie. Hieruit kwam al snel geavanceerde metallurgie, tanks, rudimentaire explosieven ("stralen gelei"), verfijnde katapulten, beleg boren, en steenkool aangedreven en ijzeren oorlogsschepen uit voort. Sommige van deze vernieuwingen werden gemaakt door de Mechanist, een lid vanhet Aarderijk die afgeperst werd door de Vuurnatie. Hij was degene die de oorlog luchtballonnen had ontworpen en waarschijnlijk veel meer. Ook had de Vuurnatie een speciale minister van oorlog die onder ander bezig was met het bedenken en ontwerpen van nieuwe oorlog bouwkunde.

Seizoen Bewerken

Elke van de vier naties zal invloed krijgen van haar eigen verschillende seizoenen. Het seizoen van de Vuurnatie is de zomer. De krachten van vuurstuurders hebben invloed op het temperatuur en de zon. De meeste jonge vuurstuurders worden daadwerkelijk geboren in de zomer.

Cultuur Bewerken

De Vuur Tempel

De Vuurtempel.

De verschijning van de Vuurnatie is gebaseerd op vuur. Net als andere naties, is het gebaseerd op de kleur van hun element, in dit geval rood. De meerderheid van de gebouwen zijn gemaakt van steen. Ze verschijnen ook als rood-pagoda stijlen daken die favoriet zijn onder de Vuurnatie. Vuurnatie symbolen worden aanschouwt als belangrijk en worden vaak gezien als decoratie en meestal zal binnen een huis een portret van Vuurheer Ozai hangen om aan te geven hoe belangrijk hij is en zal te aanschouwen zijn op een belangrijke en zichtbare locatie in het huis van een lid van de Vuurnatie. Echter is het onbekend of in elk huis een portret hangt van Vuurheer Zuko. Wegen-netwerken zijn goed gebouwd, meestal recht lopend en zal rechtstreeks leiden naar de bestemming.

Kinderen worden geleerd dat de Vuurnatie de geweldigste beschaving is die er bestaat en dat de oorlog een manier is om deze grootheid te delen en dat Vuurheer Ozai en zijn familie geweldige mensen zijn die de wereld helpen. Door deze reden wordt een persoonlijkheid gecreëerd om de vuurheer, het leger en de overige leden die de Vuurnatie dienen waaruit de Vuurnatie levert. Ook worden door deze redenen andere naties gezien als vijandelijk.

Vele namen in de Vuurnatie zal de letter "Z" in voor komen, zoals Zuko, Ozai, Azula, Sozin, Azulon, Kuzon etc.

GewoontesBewerken

De cultuur van de Vuurnatie omarmt veel respect en eer, vooral tegen nobele edelen en ouderen. Indien iemand voldoende zou zijn vereerd om in de aanwezigheid te zijn van een lid van de koninklijke familie, zal de persoon zich moeten uitstrekt uit respect of dreigt te worden uitgedaagd om een Agni Kai te ondergaan ten ere van het koninklijk respect. Bij het in contact komen met een oudere of iemand met een hogere functie, is het beleefd om te buigen. Anders dan in andere delen van de wereld, bestaat deze boog in het plaatsen van een hand in een rechte wijze met de andere verticaal geplaatste eronder. Dit is de superieure staan met een onder hem, buigend. Ook bij het ontvangen van een bestelling in de Vuurnatie door een superieur is het gebruikelijk om niet buigen, maar het maken van het hand symbool. Buigen is verplicht bij een begroeting, als iets mooi is gebeurd, na het bedrijfsleven, en verlaten.

Waarschijnlijk als gevolg van de culturele omwentelingen tijdens de oorlog, krijgen vrouwen in de Vuurnatie meer vrijheid dan in de andere naties, en zijn zelfs in staat (en soms aangemoedigd) om aan de politiek en Vaderland toe te treden bij het leger. Zo zou Azula worden gekroond tot Vuurheer van de Vuurnatie.

Voedsel Bewerken

Het dieet van haar burgers bestaat uit noedels, rijst, kool, thee en lychee noten. De mensen zijn ook bekend voor, met een smaak voor levensmiddelen van een scherpere prijs, omdat zij genieten van zogenaamde Hete Vuur Vlokken, Vuur Gummies, Sizzle Chips, en Vuur Cakes. De thee die het meest wordt gedronken in de Vuurnatie is de Gekruide Thee.

Culturele festivalsBewerken

De "Vuur Dagen Festivals" is een reizende straat beurs in de steden en dorpen van de Vuurnatie, met inbegrip van de nederzettingen in het voormalige Aarderijk. De deelnemers dragen gestileerd met de hand gesneden houten maskers vergelijkbaar met die van Kabuki theater maskers, en kooplieden verkopen een breed scala aan sieraden en lokale snacks. Attracties van het festival zijn onder ander vuurwerk, poppenspel, vuur sturing jongleurs en goochelaars, en de algehele vertoningen van individu's of groepen. Zoals geïllustreerd zijn in culturele festivals, geven de propaganda van de Vuurnatie een eer van nationalisme en loyaliteit aan de Vuurheer (cultus van de persoonlijkheid) in haar burgers indoctrineren vanaf zeer jonge leeftijd (een populaire attractie gegoten met Ozai als een held in een marionet van kinderen speelgoed). Het was tijdens één van deze festivals dat Team Avatar voldaan Chey ontmoette die hun uiteindelijk voorstelde aan Jeong Jeong.

Tijdens de zomermaanden rond augustus, vieren talrijke mensen het Vuur lelie festival tijdens de voorjaar om de bloei van de bloem te vieren, beroemd als een symbool van vurige passie, en blijven hun hele korte seizoen bloeien.

In "De Poppenspeler", verzamelde Hama een paar Vuurnatie poppen die leken op die van het op de " Vuur lelie festival".

Militaire krachten Bewerken

Vuurnatie soldaten

Het leger van de Vuurnatie.

1rightarrow Bekijk het hoofdartikel: Militaire krachten van de Vuurnatie.

Het leger van de Vuurnatie is de sterkste van de vier naties. Met het gebruik van de komeet gebruikte ze die krachten om met succes de Luchtnomaden uit te roeien aan het begin van de Oorlog. Hoewel de Vuurnatie vochtten tegen drie verschillende naties, met later alleen de Waterstammen en het Aarderijk, wist de Vuurnatie nog steeds de macht in handen te hebben. Toen de oorlog zich voortzette was het duidelijk dat de Vuurnatie zou winnen totdat Avatar Aang opdook. De Waterstam heeft de militaire macht niet om de Vuurnatie aan te vallen en het Aarderijk had een groot verlies gemaakt bij door de val van Ba Sing Se.

LegerBewerken

1rightarrow Bekijk het hoofdartikel: Vuurnatie Leger.

Het Vuurnatie leger bestaat uit Vuurmeesters en zowel mannelijke als vrouwelijke voet-soldaten, die meestal speren, zwaarden en schilden hanteren. De meerderheid van de Vuurmeestersoldaten dragen witte, schedelachtige maskers. Deze maskers kunnen gebruikt worden om tegenstanders angst in te boezemen. Voor praktische hergebruik kunnen de maskers uit de helm verwijderd worden. Officieren dragen dit overigens niet. Gewone voet-soldaten dragen kegelvormige helmen zonder masker. Soldaten hebben verschillende uniformen, afhankelijk van de locatie waarin ze gestationeerd zijn. Zo dragen Elite Vuurmeesters, die als het Koninklijke Gevolg dienen, een geheel rood en gedetailleerd pantser met drie ogen in hun masker.

De cavalerie van de Vuurnatie bestaat uit Komodo-Neushoorns. Dit zijn kruisingen tussen een Neushoorn en een Komodo Draak. Ze hebben 3 hoorns, net als een Triceratops en een lange zweep staart. Hun gezicht is zwaar bepantserd en worden gebruikt voor het trekken van karren en het dragen van mensen zowel voor militairen en burgers.

Yu Yan boogschuttersBewerken

1rightarrow Bekijk het hoofdartikel: Yu Yan boogschutters.

De Yu Yan boogschutters zijn de meest ervaren boogschieten van kolonel Shinu en zijn volgens Zhao goed genoeg om een vlieg op 100 meter afstand te schieten zonder het te doden. Ze zijn zo ervaren dat hun succes overweldigend was en ze Aang wisten te pakken. Echter wist hij later te ontsnappen.

De Ruige Rhino's Bewerken

1rightarrow Bekijk het hoofdartikel: Ruige Rhino's.

De Ruige Rhino's is een elite onderdeel van het leger. Zij voeren speciale aanvallen uit op dorpen uit het Aarderijk. Elk Teamlid heeft een aparte specialiteit en eigen wapen. Ze rijden allen op Komodo-Neushoorns.

MarineBewerken

1rightarrow Bekijk het hoofdartikel: Vuurnatie Marine.
Vuurnatie schepen

De Vuurnatie blokkade

Doordat de Vuurnatie een eilandenrijk is hebben ze een sterke marine ontwikkeld. De Vuurnatie’s marine bestaat uit honderden gepantserde oorlogsschepen die op kolen werken. De Vuurnatie heeft al het aardewerk verwijdert uit het metaal waar hun schepen van worden gemaakt om er zeker van te zijn dat Aarde meesters hun schepen niet kunnen beschadigen met hun stuurkunsten. De schepen worden voor vele dingen gebruikt zoals het verplaatsen van troepen, bombardementen en het creëren van blokkades.

De Vuurnatie beschikt ook over jetski’s. Deze voertuigen kunnen maximaal 2 passagiers vervoeren en zijn erg snel en wendbaar. Ze zijn bedoeld voor korte reizen over het water en worden ook wel gebruikt voor het patrouilleren over water dan voor echte oorlogsvoering.

Vergeleken met Zuko's schip is dat van Azula groter, sneller en moderner. Het koninklijke schip is de trots van de Vuurnatie marine en is het meest geavanceerde schip in hun vloot. Onder Azula’s bevel wordt het schip bewaakt door leden van het Koninklijk Gevolg-een elite groep Vuurmeesters gekleed in een uniek uniform. Dit schip is vooral uniek vanwege de drie-puntige boeg en een pagode toren.

LuchtmachtBewerken

1rightarrow Bekijk het hoofdartikel: Luchtmacht.

Tegen het einde van “De Noordelijke Luchttempel” verkreeg de Vuurnatie een “oorlogsballon” een primitieve hete luchtballon ontworpen door de Mechanist, een uitvinder uit het Aarderijk die de Vuurnatie had gedwongen wapens voor hen te ontwerpen. De sleutel om de ballon te besturen was de creatie van een klein apparaat waardoor de piloot de hoeveelheid hete lucht kan bepalen en daardoor het stijgen en het dalen van de ballon. Door de mogelijkheid zware vrachten te kunnen vervoeren en te kunnen vliegen is de hete luchtballon een mogelijk wapen. Zoals de minister van oorlog Qin zei: “Deze nederlaag is het begin van vele overwinningen.”

Tegen het einde van de mislukte Vuurnatie invasie verschenen de oorlog-ballonnen wederom en werden succesvol gebruikt om de strijd te beëindigen. Door het gebruik van dezelfde techniek die de Mechanist had gebruikt bij het creëren van de hete luchtballon, is het de Vuurnatie gelukt om enorme luchtschepen te fabriceren. Vele malen groter en gevaarlijker dan het origineel, zijn de luchtschepen in staat om een bemanning van 50 man te dragen waaronder vele Vuurmeesters en ze zijn in staat lange afstanden te vliegen. De schepen zijn in staat bommen te laten vallen en aan de zijkant zijn buitenposten waar Vuurmeesters met veiligheidsriemen om het vuur kunnen openen op hun vijanden op de grond.

De BoorBewerken

Boor

De Vuurnatie Boor.

Tijdens "De Boor", zal een massieve Vuurnatie Boor een poging doen om de buitenste muur van Ba Sing Se te doorbreken. De boor was origineel ontworpen door de Mechanist en duurde ongeveer twee jaar nadat het voltooid was. De boor is zo groot als een stad en heeft verschillende Vuurnatie mechanicus nodig om te functioneren en om de pijpen te verschonen. De boor bestaat uit twee verschillende onderdelen die verbonden zijn met een aantal bretels. Het is sterk genoeg om door brokken steen van structuren heen te slijpen. De boos was succesvol in het overtreden van de muur, maar werd tegengehouden toen Aang en Katara samen tot de buitenste laag van de bretels verzwakten. Aang gaf vervolgens een definitieve klap voor de boor aan de buitenkant, waardoor het structuur van binnen uiteenviel.

De boor ging ook gepaard met een vloot van tank-achtige voertuigen met schroefdraad katapulten, maar deze werden snel vernietigd door Ba Sing Se's Terra Team.

Bekende locaties Bewerken

Beroemde inwoners Bewerken

Zie ook Bewerken

Rond het netwerk van Wikia

Willekeurige wiki