Wikia

Avatar Wiki

Vuurnatie Boor

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Vuurnatie embleem.png
1rightarrow.png Dit artikel gaat over het object. Voor aflevering, ga naar De Boor pagina.

Boor.png
Vuurnatie Boor
Productie informatie
Gemaakt door
Gemaakt van

IJzer

Overige informatie
Gebruikt door
Nut

Door de muur van Ba Sing Se boren

Eerst vertoond
Laatst vertoond

De Aarde Koning

De Vuurnatie Boor was een zeer grote metalen boor die ontworpen was om door de muren van Ba Sing Se door te boren. De Vuurnatie had als doel voor ogen om met de boor Ba Sing Se te veroveren en zo de Oorlog te winnen met de overname van de hoofdstad van het Aarderijk. De Boor was ontworpen door de Mechanist en gebouwd door de Vuurnatie. Prinses Azula overzag de operatie zodat ze Ba Sing Se kon veroveren in de naam van Vuurheer Ozai. Uiteindelijk werd de Boor vernietigd door Team Avatar tijdens de Slag om de Boor waardoor de Vuurnatie opnieuw faalde in het veroveren van Ba Sing Se.

Ontwerp Edit

De Boor was waarschijnlijk ontworpen door de Mechanist. De Boor had een ronde vorm een enorme lengte die waarschijnlijk groter was dan verschillende dorpen. De Boor was zo groot dat het ook gebruikt werd als transportmiddel. De romp van de Boor werd versterkt met verschillende metalen palen die gevestigd waren aan de buitenste en binnenste huls aan de binnenkant van de Boor. Doordat de Boor graaft, vervoert het zand en andere aardse materialen waardoor dit materiaal wordt afgevoerd in pijpen en het gemalen en gemixt wordt met water. Hierdoor ontstaat een smurrie die geloodst wordt aan de achterkant van de Boor.[1]

Geschiedenis Edit

Boor ontwerp.png

De schets van de boor gemaakt door de Mechanist.

De Boor was ontworpen door de Mechanist in de Noordelijke Luchttempel in het jaar 100 NSK.[2] Waarschijnlijk werd hij gedwongen om een stuk technologie te ontwerpen waarmee de Vuurnatie Ba Sing Se kon binnendringen.

De Boor was bedoeld om door de muren van Ba Sing Se te boren zodat de Militaire krachten van de Vuurnatie de stad konden binnendringen in de hoop om de hoofdstad van het Aarderijk te veroveren en de Oorlog te winnen. Vanuit de brug van de Boor overzagen prinses Azula en de Minister van Oorlog Qin de poging om door de muur te boren. De Boor werd begeleidt door 16 verschillende Vuurnatie Tanks. Wanneer de Boor de buitenste muur van Ba Sing Se naderde arriveerde Team Avatar op datzelfde moment de stad en bood hun help aan. Echter deed het Terra Team van Ba Sing Se eerst een poging om de Boor te stoppen. Ze wisten verschillende Vuurnatie tanks te verslaan, maar werden uiteindelijk overrompeld door Ty Lee en Mai.

SlagBoor2.png

De Boor maakt contact met de buitenste muur van Ba Sing Se.

Vervolgens besloot Team Avatar om de Boor te stoppen en wisten zich op het oppervlak te verplaatsen. Toph Bei Fong maakte gebruik van haar aarderstuur krachten om een rookgordijn te creëren waardoor het team zich ongezien in de buurt van de Boor kon verplaatsen. Vervolgens besloten Avatar Aang, Katara en Sokka om vanuit de onderkant de Boor in te gaan. Toph besloot om op de grond te blijven aangezien ze daar nog gebruik kon maken van haar Seismische zicht. Vervolgens probeerde Toph de Boor te stoppen met haar Aarderstuur krachten maar dit dat zeer tot geen weinig effect. In de Boor wisten Aang, Katara en Sokka het ontwerp van de Boor van een Vuurnatie machinist te stelen waardoor ze een plan wisten te bedenken om de Boor onschadelijk te maken. Ze bedachten om de pilaren om te hakken waardoor de Boor van binnenuit zo instorten. Echter bleek dit moeilijker te gaan dan verwacht, aangezien de pilaren veel te dik waren. Ondertussen had de Boor al contact gemaakt met de buitenste muur en begon te boren. De verdediging van de buitenste muur probeerde de Boor te stoppen door steen brokken op de Boor te gooien. Echter had dit geen effect. Vervolgens besloot Team Avatar om slechts enkele pilaren half door te snijden waardoor Aang zou zorgen voor een impact bovenop de Boor in de hoop dat de pilaren dan toch zouden breken. Dit, gecombineerd met de druk opvoeren van de smurrie van puin in de pijpen, zal zorgen voor een schokgolf die de gehele Boor onschadelijk zou maken.

Boor Kapoet.png

De Boor vernietigd door Avatar Aang.

Ondertussen werd de locatie van het team ontdekt en werden ze achtervolgd door Azula, Ty Lee en Mai. Aang spitse zich van Sokka en Katara om op de Boor de impact te geven maar hij werd achtervolgd door Azula. Sokka en Katara wisten Mai af te weren, aangezien zij niet de pijpleidingen in wilde. Met de hulp van Toph wist Katara de druk op de pijpleidingen te leggen en Aang wist met succes de impact te geven, door vanuit de lucht op de Boor de impact te geven. Gecombineerd met de druk op de pijpleidingen en de impact, braken de pilaren en ontplofte de pijpleidingen waardoor de Boor onschadelijk werd gemaakt.

Verschijningen Edit

Boek 1: WaterEdit

Boek 2: AardeEdit

Zie ook Edit

Voetnoten Edit

Around Wikia's network

Random Wiki