Wikia

Avatar Wiki

Militaire krachten van de Vuurnatie

Opmerkingen0
1.017 pagina's
op deze wiki

Doorverwezen vanaf Vuurnatie Leger

Vuurnatie embleem
Vuurnatie leger
Militaire krachten van de Vuurnatie
Algemene informatie
Leider(s)
Bekende Leden
Hoofdkwartier

Vuurnatie Hoofdstad

Affiliatie

Vuurnatie

Doel

Vuurheer dienen, expansie voor de Vuurnatie, verdediging en blokkade.

De Militairen krachten van de Vuurnatie zijn de verenigde strijdkrachten van de Vuurnatie. Het is de meest krachtige militaire kracht in de wereld. Het zou de oorlog gewonnen hebben zonder de tussenkomst van de Avatar.

De Vuurheer is altijd de opperbevelhebber van de militairen, wat betekend dat hij de volledige macht heeft aan alle zijdes. De marine wordt beheerst door verschillende admiralen en het leger wordt beheerst door een aantal generalen. De Minister van Oorlog ontwikkeld en levert technologie en voorraden voor de Vuurnatie's militaire en rapporteert direct bij de Vuurheer.

Een groot aantal van personeel bestaat uit het Vuurnatie militair, waarvan de meerderheid bestaat uit het leger. De Vuurnatie heeft de grootste militaire termen en soldaten. De Vuurnatie militairen bezitten ook over de meest geavanceerde en krachtige militaire uitrusting waardoor het een groot voordeel en macht geeft. Dus het is zover de meest geavanceerde militaire eenheid in de wereld.

Leger Bewerken

Vuurnatie soldaten

Vuurnatie soldaten.

Het leger van de Vuurnatie bestaat uit voet soldaten, die normaal speren dragen, zwaarden en schilden en vuur stuurders. Het leger is het sterkste leger in de wereld en grootste militaire eenheid, die bereid is om bijna elke militaire groep te verslaan.

Uitrusting en uniformenBewerken

Vuurnatie soldaten leger

Vuurnatie leger. (The Last Airbender)

vuurstuur soldaten worden herkend door hun rode en zwarte pantsers en gezichtsmaskers die gevormd zijn in een abstracte schedel die vast gemaakt zit op de helm, die gebruikt worden voor psychische oorlog angst. Officieren dragen geen gezicht platen. Soldaten die een functie hebben om de De Kokende Rots te bewaken staan bekend om hun lichtere pantsers en helmen met drie-oog vizier, waarschijnlijk voor de hitte die de gevangenis omringd.

Niet-stuurders maken typisch gebruik van speren, zwaarden, schilden, kruisbogen en messen en dragen meestal geen schedel maskers maar kegel vormige helmen.

Zwaardere wapensBewerken

Het Vuurnatie leger gebruikt vaak tanks voor een aanval. Deze tanks zijn zwaar gepantserd met verschillende vuur poorten die de bemanning de mogelijkheid geeft om vuurballen en grijp haken te lanceren. Ze zijn gebouwd met het hoofd lichaam gescheiden van de banden met een gecompliceerde hydraulisch suspensie die de tanks de mogelijkheid geeft om zich om te draaien en via de rug te draaien, maar maakt ze kwetsbaar voor waterstuurders door het water wat erin zit.

Het Vuurnatie leger gebruikt metalen automatische katapulten voor grotere operaties. Ze werken door een grote staaf die met een metalen net de kool-bal opvangt. De bal van kool wordt afgeschoten met een hendel die van positie veranderd als er met een hamer op geslagen wordt. Hierdoor vliegt de bal van kool in de lucht, dat bijna altijd aangestoken wordt door de vuurstuurders.

Vuurnatie soldaat op een beest

Transportatie. (The Last Airbender)

Het leger maakt ook gebruik van Ruige Rhino's. Passend bij hun zware pantser rond hun gezicht, worden ze gebruikt als calvarie, voor het trekken van voertuigen of objecten en kunnen zelf worden gemonteerd met twee verschillende katapulten. Vuurnatie soldaten rijden op deze wezens om onder ander de vijand af te schrikken.

De BoorBewerken

1rightarrow Bekijk het hoofdartikel: Vuurnatie Boor.

De Vuurnatie Boor is een massieve boor, speciaal ontworpen om de buitenste muren van Ba Sing Se te doorboren. De boor was origineel gemonteerd door de Mechanist en duurde ongeveer twee jaar om te bouwen. De boor is zo groot als een dorp en is voor het grootste gedeelte gevuld met Vuurnatie ingenieurs, die reparaties moeten maken en de motoren moeten schoon maken. De boor is in elkaar gezet met twee bewegende delen die gebouwd zijn door een serie van balken die het ondersteunen. Het werkt door stukjes steen van structuren en ze te grinden, ze met water te mengen en ze te lozen aan de achterzijde van de boor.

GeschiedenisBewerken

Het leger van de Vuurnatie was actief tijdens de oorlog voor de afgelopen 100 jaar. Ze waren verantwoordelijk voor de vernietiging van de Luchtnomaden door een bevel van Vuurheer Sozin, maar faalde om Avatar Aang te vermoorden, die wist te ontsnappen voordat de Vuurnatie bij de Zuidelijke Luchttempel kwam. Veertig jaar later vielen ze de Zuidelijke Waterstam aan en vermoordde of namen alle water stuurders gevangen, waardoor er geen water stuurders overbleven waardoor de stam constant op strooptochten kon naar nieuwe waterstuurders. Voor de gehele oorlog, hebben ze tegen het Aarderijk weten te vechten en wisten met succes grotendeels van het westelijke territorium te veroveren. Ze hebben veel leiden en vernietiging gebracht tijdens hun gevechten.

SiegeofBaSingSeCamp

Ba Sing Se binnen gevallen door de Vuurnatie.

Zes jaar voordat Aang ontwaakte uit het ijs, viel generaal Iroh met een leger de hoofdstad van het Aarderijk, Ba Sing Se, aan in een slag die 600 dagen duurde. Het leger vernietigde de buitenste muren en viel de agrarische zone aan. Het elger trok zich uiteindelijk terug nadat de zoon van Iroh, Lu Ten, overleed tijdens het gevecht. Hierdoor mislukte de aanval en werd de eer van Iroh aangetast.

Nieuw Ozai

Nieuw Ozai.

Tijdens het jaar dat de Avatar ontwaakte uit het ijs, lanceerde admiraal Zhao een massieve invasie tegen de Noordelijke Waterstam dat bekend staat als de Slag om het Noorden. Duizenden soldaten en vele schepen en tanks vielen de Waterstam aan, maar ontmoette de machtige waterstuurders die hun stad verdedigde. Wanneer Zhao de Maan geest vermoordde, kreeg de Vuurnatie volledig beheersing over de stad, maar werden verworpen toen Avatar Aang één werd met de oceaan geest. Elke overgebleven overlevende trok zich terug en Zhao werd later vermoord. De maan geest werd al snel hersteld door Yue en de Waterstam was veilig.

Een bepaalde tijd later, wist de Vuurnatie de massieve Aarde stad Omashu te veroveren en verving koning Bumi door een gouverneur. Een aantal maanden later, na een succesvolle infiltratie geleid door prinses Azula en de Dai Li, wist de Vuurnatie Ba Sing Se te veroveren, de hoofdstad van het Aarderijk.

Na het einde van de oorlog is het bijna zeker dat Vuurheer Zuko het Vuurnatie leger bevel gaf om de aanvallen te stoppen en de andere naties te helpen.

Lijst van bekende officierenBewerken

Binnenlandse strijdkrachten Bewerken

Binnenlandse soldaten

De binnenlandse Vuurnatie soldaten.

Terwijl de meeste van de militaire krachten zich bezig houden met het veroveren van de vier naties, worden de binnenlandse Vuurnatie gebieden beschermd door een binnenlands leger die de wet volgen in zowel het thuis land als de kolonies. Een opvallend aspect aan het binnenlandse leger is dat een groot aantal van hen bestaat uit vrouwelijke krijgers en vuurstuurders die normaal niet aan de front linies dienen.

Uitrusting en uniformenBewerken

InfanterieBewerken

Deze soldaten maken niet gebruik van een dik pantser zoals de soldaten op de frontlinies dragen, omdat slechts weinig vijanden van de Vuurnatie het thuis land wisten te aan te vallen. In plaats hiervan dragen deze soldaten alleen een licht pantser met zwarte shirts en een broek eronder. De meeste van hen zijn gemarkeerd met een Vuurnatie embleem, maar de gevangenis bewakers dragen helmen met een gouden vizier in tegenstelling tot de schedel masker. Mannelijke krijgers zijn volledig bedekt met kleding, terwijl vrouwelijke krijgers een shirt hebben die tot de midden buik komen. Ook dragen alle krijgers korte mouwen.

Deze krijgers die niet kunnen Vuursturen maken gebruik van een zwaard en een speer voor de basis verdediging.

Zwaardere wapensBewerken

Het binnenlandse leger heeft toegang tot alle wapens en voertuigen die gebruikt worden voor de frontlinies, dus ook tanks, luchtschepen, oorlog schepen etc. Een voertuig dat alleen wordt gebruikt door het binnenlandse leger zijn de Jet Ski's, een voertuig voor twee personen die met een grote snelheid over het water kunnen reizen om mensen te onderscheppen. De verdediging van de Vuurnatie Hoofdstad wordt verdedigd met verschillende katapulten, harpoenen en explosieven.

GeschiedenisBewerken

Toph gevangen

Het binnenlandse leger weet Toph gevangen te nemen.

Weinig is bekend over de geschiedenis van de binnenlandse troepen hoewel ze waarschijnlijk weinig gezien hebben tot geen bestrijden vanwege de vermeende ondoorzichtigheid van de Vuurnatie. Hun doel is om de dorpen, steden, scholen, fabrieken, havens, gevangenissen etc. te bewaken en worden ook gezien als een politie. Ze blijken ook de school te handhaven. Ze houden de bevolking in een lijn en zijn verantwoordelijk om criminelen zoals verraders, piraten etc. te achterhalen.

Het binnenlandse leger heeft verschillende ontmoetingen gedaan met Team Avatar in de weken na de verovering van het Aarderijk. Katara wist een lokale stad te redden van de Jang Hui, een fractie van de binnenlandse troepen die met hun fabriek hun afval loosde in de rivier waardoor dit de verslechtering van het nabije dorp in gevaar bracht. Ze deed dit door zich te verkleden als de spirituele beschermer van het dorp, de Geverfde Dame. Later wisten de autoriteiten van Vuurfontein Stad Toph te vangen nadat ze betrapt was op Aardesturen. Ze wisten ook Katara te vangen in een poging om Aang te lokken zodat een moordenaar, Explosie Man, hem kon elimineren die gestuurd was door prins Zuko.

Binnenlandse troepen verdedigen Vuurnatie Hoofdstad

Het binnenlandse leger verdedigt Vuurnatie Hoofdstad.

Op de dag voor de Zwarte Zon, vertelde generaal Shinu tegen Vuurheer Ozai dat Aarde stuurders een rebelse aanval zouden doen om de volledige overwinning te doen in het Aarderijk dus was zijn advies om binnenlandse troepen te sturen. Dit plan werd geweigerd in het plan om simpelweg het gehele Aarderijk plat te branden door de krachten van Sozins Komeet.

De volgende dag werd het binnenlandse leger opgeroepen om de Vuurnatie Hoofdstad te verdedigen tegen een invasie van de Vuurnatie, geleid door Avatar Aang en zijn kameraden. Het binnenlandse leger was geheel verslagen door verschillende tanks die het leger lieten terugtrekken en wanneer de zonsverduistering kwam, hadden ze geen kans omdat hun krachten waren weggenomen. Hoewel de aanval mislukte, werd het binnenlandse leger versterkt door de luchtschepen om de invasie troepen te pakken.

Uiteindelijk wist het binnenlandse leger de verraderlijker prins Zuko en zijn bondgenoten te weerhouden om te ontsnappen uit De Kokende Rots, de meest veilige gevangenis in de Vuurnatie. Ze faalde hier later in wanneer Zuko's vriendin, Mai, ze stopten van het bewaken van Zuko. Wanneer zij en haar vriendin Ty Lee Azula verraadde, liet Azula ze beide in gevangenschap nemen en werden ze gearresteerd en opgesloten. Ze werden uiteindelijk vrijgelaten aan het einde van de oorlog.

Het binnenlandse leger bleef waarschijnlijk actief na de oorlog, maar de regels werden waarschijnlijk aangepast tijdens de heersende heerser, Vuurheer Zuko.

Bekende officierenBewerken

Marine Bewerken

Vuurnatie Marine blokkade

Vuurmarine Blokkade

Door het feit dat de Vuurnatie een groep eilanden is, speelt hun marine een belangrijke rol in hun gewapende troepen waarvoor ze hun krachten en soldaten naar andere gebieden moeten verplaatsen. De Vuurnatie marine speelt daarom een grote rol. De marine bestaat uit honderden ijzeren schepen, die varen op kool en die bemand worden door vuurstuurders en normale troepen. Door het gebruik van massieve oorlogschepen, kan de Vuurnatie ongelooflijke aanvallen afleggen, zoals de Slag om het Noorden. De marine van de Vuurnatie is de grootste van de wereld en meest machtigste en krachtigste met een omvang van honderden oorlog schepen. De grootste vloot van de Vuurnatie, die gezien is, bevatte 123 schepen.

De Vuurnatie marine is groot georganiseerd en gestructureerd, met een heldere hiërarchie en efficiënte bureaucraten. Alle soldaten horen hun superieuren te gehoorzamen. De marine haar bewegingen worden gecoördineerd door een Havik door verschillende plaatsen geheel door de oceaan, en alle toren horen te weten over alle bewegingen van de marine. Zuko en Katara wisten ooit binnen te sluipen in één zo'n toren om informatie te vinden over de Zuidelijke Krijgers.

Schepen en uitrustingenBewerken

De schepen variëren van grote schepen tot kleinere schepen en tot Koninklijke schepen. Elk schip zal een apart doel hebben, om bijvoorbeeld troepen te transporteren, transporteren van goederen, bombardementen met hun katapulten en het creëren van blokkades.

OntwerpBewerken

Vuurnatie schepen

Verschillende types Vuurnatie schepen. (The Last Airbender)

De Vuurnatie is een pionier van oorlog schepen.

De schepen zijn geavanceerde oorlog schepen gemaakt van metaal. Naast zijn robuuste eigenschappen, gebruikt de Vuurnatie de metallurgie om onzuiverheden uit het metaal te verwijderen wat ervoor zorgt dat Aardemeesters niet kunnen sturen op de schepen.

De meeste schepen uit de marine van de Vuurnatie hebben een uitklapbare boog aan de punt van het schip, wat ook dient als een ijsbreker, wat vergelijkbaar is met een ijsbreker schip. De boog dient ook om troepen in en uit te laden, het kan gebruikt worden om door een muur te drukken met de scherpe boog, zoals gedaan werd bij de Noordelijke Waterstam tijdens de Slag om het Noorden.

Vele schepen verschillen in groottes wat de status van de vloot aanduidt. Bijvoorbeeld heeft vlaggenschip van admiraal Zhao, tijdens de Slag om het Noorden, een grotere draak op de boeg dan de andere schepen. Zo heeft ook het koninklijke schip van prinses Azula verschillende spijkers op de boeg en een pagode type brug.

Alle oorlog schepen bezitten over katapulten dien dient als aanval en verdediging.

WapensBewerken

De Vuurnatie marine gebruikt verschillende metaal semi-automatische katapulten op alle oorlogsschepen, die worden aangedreven door katapult werkgever. Deze motoren werken door het instellen van een bal van steenkool in een shovel-achtige positie die is bevestigd aan een machine. De plaatsing wordt vastgehouden door een touw. De kolen-bal wordt ontstoken en het touw wordt gesneden met een zwaard. Dit zorgt ervoor dat de bar de plaatsing afwerpt en gooit de kolen-aangestoken-bal in de lucht. Vuurnatie marine schepen kunnen ook worden uitgerust met harpoenen ballistiek.

KlassenBewerken

Het enige schip wiens klasse is vermeldt is de Koninklijke-klasse oorlogsschip, een groot oorlogsschip dat duizenden bemanningsleden kan transporteren. Echter werden er verschillende klasse schepen vertoond die geen naam gekregen hadden.

  • Oorlogsschip. Admiraal Zhao's schip was een groot vlaggenschip van de Vuurnatie's armada die de Noordelijke Waterstam aanviel tijdens de Slag om het Noorden. Het heeft twee keer de lengte van een standaard kruiser, en heeft een versierde boog dat vergelijkbaar is met het hoofd van een draak.
  • Vuurnatie Kruiser. Deze schepen zijn de schepen die het vaakst voorkomen. Deze grote schepen kunnen verschillende bemanningsleden transporteren. Verschillende varianten zijn bemand met drie katapulten in een lijn, terwijl de anderen er vijf tot hun beschikking hebben.De schepen worden gedreven op stoom met twee rook pijpen en een massieve commando toren. Ze hebben een puntvormige boog dat door een muur kan rammen.
  • Zuidelijke Krijgers Fregat. De Zuidelijke Krijgers maakten gebruik van deze varianten. Deze schepen zijn kleiner maar sneller dan de normale Vuurnatie schepen. Deze schepen zijn daarom perfect oom nederzettingen aan de kust aan te vallen. Door hun kleinere grootte en verbeterde manoeuvres, is het mogelijk dat dicht bij de kust kan komen en dus dicht bij de vijand zonder geraakt te worden. Eén van hun speciale technologie is een grote set van dubbele venten wielen, die gebruikt worden als propellers voor het schip.
  • Zuko's schip (scout schip of over-de-datum schip). Zuko's schip was een kleinere schip vergeleken de standaard kruiser. Het was waarschijnlijk een ondersteunend schip of een schip dat oud was en werd gebruikt tijdens de eerste jaren van de oorlog. Het schip toonde de gratie van Zuko aan. Dit schip werd door Ozai aan hem gegeven na zijn verbanning of zijn oom Iroh wist het schip te krijgen. Dit schip blijkt hetzelfde type te zijn als het schip "de schipbreuk" bij de Zuidelijke Waterstam. Het schip is bemand met één enkele katapult.
  • Azula's schip (royaal binnenschip). Azula's schip was sneller en groter, versierd met een pagode style commando toren. Dit schip is de enige van het klasse.
  • Vuurheer Ozai's Royale binnenschip. Vuurheer Ozai's persoonlijke schip is een schip die kort werd gezien voor het vertrek naar het Aarderijk tijdens de aflevering "Sozin's Komeet, Deel 1: De Feniks Koning". Het schip verschijnt kort achter Azula's schip en is ook groots versierd.
  • Rivier stomer. Een rivier boot is een metalen boot dat vaart op stoomkracht. Het is het kleinere schip dat Zuko gebruikte om Aang achter na te gaan bij de Avatar Tempel op Halvemaan Eiland. Het schip heeft één stoom machine en ook één stoom pijp.
  • Rivier boten. Een rivier boot is een boot die admiraal Zhao ooit gebruikte tijdens de aflevering "De Deserteur" om de Avatar en Jeong Jeong te vinden. In tegenstelling tot andere Vuurnatie boten, is deze boot gemaakt van hout.
  • Transport veerboot. Tijdens de aflevering "Gevangen", wisten Katara en verschillende gevangen uit het Aarderijk te ontsnappen uit een Vuurnatie gevangenis met een transport schip.
  • Kajak. Een kajak is het de schuit die Zuko gebruikte om vanaf een Vuurnatie Kruiser naar de Noordelijke Waterstam te reizen. Het is mogelijkheid dat elk schip kajaks met zich mee brengt, of dat Zuko of Iroh de kajak mee aan boord hebben weten te brengen.

GeschiedenisBewerken

Vuurnatie blokkade overdag

Een Vuurnatie vloot. (The Last Airbender)

De Vuurnatie beheerst vele overwinningen in de afgelopen eeuw tijdens de oorlog met de marine van het Aarderijk en de Waterstammen. De schepen hebben duizenden troepen naar de landen getransporteerd naar de frontlinies om tegen het Aarderijk te vechten. De schepen waren goed genoeg om de kustlijnen van de vijand te bombarderen.

Eén van de marine´s meest nobele acties waren de oorlog met de Zuidelijke Waterstam. Ze begonnen met het bombarderen van de kustlijnen waardoor ze slechts enkele schepen verloren aan de waterstuurders. De Zuidelijke Krijgers werden naar de stam toegestuurd en vermoordde en namen alle waterstuurders gevangen in de stam en hun succes leidde tot alle zuidelijke waterstuurders gevangen, behalve Katara. De stam was overgebleven in ruïnes door de acties van de marine.

Het schip van prins Zuko werd gebruikt om Avatar Aang achter na te zitten tijdens Boek 1: Water. Het schip werd vernietigd in een mislukte poging om door admiraal Zhao om Zuko te vermoorden.

Vuurnatie marine vloot

Admiraal Zhao's vloot.

Aan het einde van Boek 1, verzamelde Zhao honderden schepen om de Noordelijke Waterstam aan te vallen. De vloot had succes en wist met succes de muren te doorbreken en liet honderden troepen de stad binnen gaan. Uiteindelijk werd de vloot verdreven nadat Avatar Aang één werd met de oceaan geest waardoor verschillende schepen vernietigd werden en de rest van de vloot zich terugtrokken. Het verlies van de vloot van admiraal Zhao was een groot verlies voor de Vuurnatie, maar had weinig effect op de gebeurtenissen.

Ondanks het verlies van Zhao's vloot, kon de Vuurnatie nog steeds de wateren van het Aarderijk beheersen.

Tijdens de tocht van Team Avatar door de Slangenpas, viel een Vuurnatie schip het team aan maar trok terug nadat het schade op liep. Kort voor de val van Ba Sing Se wist de stamhoofd Hakoda en zijn mannen de kameleon baai te verdedigen en wisten één schip in handen te krijgen.

Na de val van Ba Sing Se, gebruikte de Vuurnatie een massieve vloot om troepen te sturen om de stad te bezetten. De Vuurnatie bleef actief op zee om vijanden te verjagen en te vernietigen.

Met de val Vuurheer Ozai, werd prins Zuko de opvolger van de troon en Zuko vertelde dat hij zijn krachten ging gebruiken om de Avatar te helpen met het herstellen van de balans in de wereld. De Vuurnatie stopte hun aanvallen en het leger werd waarschijnlijk terug geroepen.

Bekende officierenBewerken

Luchtkrachten Bewerken

Vuurnatie Luchtschepen

Luchtschepen van de Vuurnatie.

De Vuurnatie is de enige van de vier naties die vliegende militairen machines heeft ontwikkeld, de Oorlogsballon en het Luchtschip. Echter werd de oorlogsballon gecreëerd en ontworpen door de Mechanist, een inwoner van het Aarderijk die gechanteerd werd door de Vuurnatie, en de luchtschepen waren gebaseerd op de luchtballonnen.

Hete luchtballonBewerken

1rightarrow Bekijk het hoofdartikel: Heteluchtballon.

De Vuurnatie noemde de heteluchtballonnen ook wel een oorlogsballon en is een voertuig die gedreven wordt met een rode ballon en heeft mand onder de ballon. De ballon is gevuld met een oven en kool, die aangestoken kunnen worden door vuurstuurders. De ballon werd gebruikt om objecten op de grond te bombarderen met verschillende bommen, of zimpel weg door het gebruik van vuursturen.

LuchtschepenBewerken

1rightarrow Bekijk het hoofdartikel: Luchtschip.

Luchtschepen zijn massieve schepen die gemaakt zijn van metaal en verschillende bemanningsleden kunnen dragen. Hun functie was vooral om objecten te bombarderen door vuurstuurders op de verschillende platforms die het schip heeft. De luchtschepen gebruiken brandstofcellen aan de achterkant van de rom[ om de hete lucht te verwarmen.

GeschiedenisBewerken

De Mechanist, een wetenschapper uit het Aarderijk die zich met zijn volk had gevestigd in de Noordelijke Luchttempel, werd gechanteerd door de Minister van Oorlog, Chin, om nieuwe technologie te ontwikkelen voor de Vuurnatie. De Mechanist was degene die de oorlogsballon had ontworpen en gecreëerd. Hoewel hij de Vuurnatie aanviel en wist te verslaan met de ballon, stortte de ballon neer, nadat Sokka en de Mechanist de brandstof ketel had verwijderd nadat ze die gebruikte om een gas lek te laten ontploffen. De ballon stortte neer, vlak naast het kamp van de Vuurnatie waardoor de ballon in handen kwam van Chin. Chin gebruikte deze kennis om verschillende oorlogsbalonnen te creëren.

Tijdens de slag om de Vuurnatie, waar ze een invasie hielden in de Vuurnatie Hoofdstad tijdens de dag van de zwarte zon, werden de heteluchtballonnen gebruikt om de invasie tegen te houden en vanaf dat moment werden de luchtschepen voor het eerst gebruikt, die veel groter waren. Door de luchtschepen wisten ze de invasie te stoppen en ze te gevangen nemen.

De luchtschepen diende als een belangrijke functie van Ozai's plan om het Aarderijk plat te branden met de hulp van Sozins Komeet. Door de luchtschepen had de Vuurnatie een groot voordeel tegen de Aarde stuurders en vanaf de platformen konden vuurstuurders vuur stichten op de landen. Echter werden alle luchtschepen vernietigd door Aang, Sokka, Toph en Suki en Ozai werd verslagen door Aang.

Bekende officierenBewerken

Speciale troepen Bewerken

Yu Yan BoogschuttersBewerken

Yu Yan boogschutters

De Yu Yan boogschutters.

1rightarrow Bekijk het hoofdartikel: Yu Yan boogschutters.

De Yu Yan boogschutters waren kolonel Shinu's meest ervaren units van boogschutters en volgens Zhao konden ze "een vlieg van honderd meter raken zonder het te vermoorden". De boogschutters wisten Aang bij hun eerste ontmoeting te vangen.

Keizerlijke VuurstuurdersBewerken

1rightarrow Bekijk het hoofdartikel: Keizerlijke Vuurstuurders.

De keizerlijke vuurstuurders zijn een elite groep van vuurstuurders die gekleed waren in een uniek pantser die leden van het koninklijk huis beschermden. Ze werden verbannen toen Azula tot Vuurheer werd gekroond.

Ruige Rhino'sBewerken

1rightarrow Bekijk het hoofdartikel: Ruige Rhino's.

De Ruige Rhino's waren een elite groep van de Vuurnatie's calvarie. Ze bestonden uit vijf leden van de groep, met elk die gespecialiseerd is een ander wapen. Ze reden op Komodo-Neushoorns die erg stil konden zijn.

Zuidelijke KrijgersBewerken

1rightarrow Bekijk het hoofdartikel: Zuidelijke Krijgers.

De Zuidelijke Krijgers waren een groep binnen het leger van de Vuurnatie die bekend stond om hun overwinning van de Zuidelijke Waterstam waar ze alle waterstuurders (op Katara na) wisten te vermoorden of te gevangen nemen. Ze beschikken over verschillende schepen en vlag ziet er anders uit dan het standaard Vuurnatie embleem.

Zie ook Bewerken

Rond het netwerk van Wikia

Willekeurige wiki