Wikia

Avatar Wiki

Vuurnatie Wapen Fabriek

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Fabriek.png
Vuurnatie Wapen Fabriek
Fysieke informatie
Locatie

Vuurnatie, aan de Jang Hui rivier(Bekijk de locatie op de kaart)

Regering
Positie

Wapenfabriek

Eerste verschijning

De Geverfde Dame

De Vuurnatie Wapen Fabriek staat aan de kust van de Jang Hui Rivier. In deze fabriek wordt het metaal gemaakt voor verschillende wapens en voertuigen van de Vuurnatie. Dankzij het koelsysteem, dat gebruik maakt van het rivierwater, kan hier een nieuw en sterker metaal worden gemaakt. Het resultaat is echter dat er veel afval in de rivier komt en grote schoorstenen de lucht constant vervuilen. Generaal Mung heeft dit er echter graag voor over, als hij maar nieuwe wapens kan maken om de oorlog mee te winnen.

GeschiedenisEdit

De fabriek is jaren voor het begin van de serie gebouwd en beïnvloedde al snel de kwaliteit van het rivierwater en de lucht. Dankzij de vervuiling van deze fabriek kwam het vissersdorpje Jang Hui in zoveel ellende terecht. De meeste inwoners werden ziek van het water of leden honger door het gebrek aan gezonde vis om te eten.

De fabriek werd vernietigd door Aang en Katara toen Katara zich verkleede als de Geverfde Dame, de geest die de rivier en het dorpje beschermde. Generaal Mung stuurde een team van Vuurnatie soldaten om het onbeschermde dorp aan te vallen, maar ze werden weggejaagd door Katara en Aang. Hierna hebben de inwoners van Jang hui samen met Team Avatar de rivier weer schoon gemaakt.

Around Wikia's network

Random Wiki