Wikia

Avatar Wiki

Wan Shi Tongs Bibliotheek

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Aarderijk embleem.png
Geesten embleem.png
De bibliotheek van Wan Shi Tong
萬知堂神祕图書館
Wan Shi Tong's Bibliotheek
Fysieke informatie
Locatie
Regering
Positie

Begraven

Eigenaar

Wan Shi Tong

Eerste verschijning

210 De Bibliotheek

Wan Shi Tong's Bibliotheek was een gigantische Bibliotheek die door Wan Shi Tong begraven is onder het zand van de Si Wong Woestijn.

GeschiedenisEdit

Tekening Bibliotheek.png

Een kaart van de bibliotheek

De Bibliotheek is een oude verzameling van boeken, gebouwd door de kennis geest Wan Shi Tong in de Geestenwereld. Hij heeft het later naar de echte wereld gebracht om alle kennis van de wereld te verzamelen en te behouden. Dit deed hij met de hulp van de Kenniszoekers. Ook was de Bibliotheek vanaf een bepaald moment toegankelijk voor mensen. Wan Shi Tong hoopte dat de mens zou profiteren van de enorme hoeveelheid kennis. Er word aangenomen dat mensen dit wel hebben gedaan, maar sommige mensen zochten hier zwakheden van hun vijanden. Omdat Wan Shi Tong was geirriteerd door het misbruik sloot hij de Bibliotheek en begroef hem onder het zand van de woestijn.

Uiteindelijk ging de Bibliotheek verloren voor de mensheid. Het gebouw, te grootte van een groot paleis, lag nu voor het grootste deel onder het zand van de Si Wong Woestijn begraven. Alleen de spits van de hoogste toren was nog zichtbaar boven de grond. Op een gegeven moment ontdekt Zhao de Bibliotheek. Hij leerde van de informatie over de geesten dan de Maan en Oceaangeest, Tui en La, waren gelegen in de Geest Oase. En het doden van hun, de sleutel is van het verslaan van de Waterstam. Het gedeelte met de informatie van de Vuurnatie werd verwoest, waarschijnlijk door Zhao, zodat niemand achter de zwakheden van de vuurnatie kon komen.

Met behulp van profesor Zei, ontdekte Team Avatar de Bibliotheek. Met tegenzin van Wan Shi Tong mochten ze de Bibliotheek bekijken nadat ze allemaal een bijdrage hadden geschonken voor de collectie, op voorwaarde dat ze geen misbruik maakte van de informatie in de Bibliotheek. De groep vond het Planetarium waardoor ze erachter kwamen wanneer er een zonsverduistering plaats vond. Deze informatie gebruikte ze om het invasieplan te maken.

Toen Wan Shi Tong erachter kwam dat Team Avatar de informatie had misbruikt, begroef hij de hele Bibliotheek, inclusief de Torenspits. Hij verplaatste de Bibliotheek weer naar de Geestenwereld. Team avatar kon nog net ontsnappen, maar profesor Zei wou niet weg en bleef voor eeuwig in de Bibliotheek.

Bekende Informatie uit de BibliotheekEdit

  • Een knoop van Sokka
  • De Watersturings Rol
  • een vuurnatieposter van Aang
  • Info over geesten
  • Info over de Dag van de Zwarte Zon
  • Astronomische Instrumenten
  • Afbeeldingen van de Leeuwen Schildpad

TriviaEdit

  • Er is een plaatje over de Leeuwen Schildpad.
  • De bibliotheek lijkt op een kerk uit Rome

Bekende FigurenEdit

Zie ookEdit

Around Wikia's network

Random Wiki