Wikia

Avatar Wiki

Yangchen

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Icoon Avatar.gif
Lucht Nomaden embleem.png
Vuurnatie icoon.png
Waterstam icoon.png
Lucht nomaden icoon.png
Aarderijk icoon.png
Avatar Yangchen
Yangchen
Biografische informatie
Origine
Leeftijd

Overleden

Geboorte

Onbekend

Sterfte

ca. 345 VSK

Fysieke beschrijving
Geslacht

Vrouwelijk

Haarkleur

Bruin

Oogkleur

Grijs

Persoonlijke informatie
Bondgenoten

Aang, andere Avatars

Favoriet wapen

De elementen

Gevechtsstijl(en)

Luchtsturen, Watersturen, Aardsturen, Vuursturen

Beroep

Avatar

Positie

Volledig Gerealiseerde Avatar

Affiliatie
Eerste verschijning

"De Avatar Trance"

Stem door
  • Tress MacNeille (Engels)

Avatar Yangchen was de Avatar-incarnatie die voor Aang geboren was in de Luchtnomaden-natie. Yangchen stond bekend als Avatar om haar wijsheid en kracht. In haar tijd deed Yangchen er "alles aan" om de balans in de wereld te beschermen.

Biografie Edit

AchtergrondEdit

Avatarair.gif

Yangchen demonstreert haar luchtstuur technieken.

Yangchen was geboren en getogen in de Westelijke Luchttempel. Ze was zo gerespecteerd als Avatar, dat er twee beelden werden gemaakt van haar: een in de Oostelijke Luchttempel en een in de Westelijke Luchttempel. Ze was zo toegewijd aan haar plicht dat voor een hele generatie na haar dood er geen gevallen van oorlogen waren.

Yangchen was een zeer wijze en machtige Avatar. Tijdens haar korte ontmoeting met Aang, was ze er van overtuigd dat Aang zich niet schuldig zou voelen, doordat hij zag hoe de vorige Avatars ook worstelde met problemen en fouten maakten. Hoewel er zeer weinig over haar geschiedenis is geopenbaard, voelt ze zich zeer empathisch richting Aang's schaamte om niet het Aarderijk te beschermen. Dit geeft aan dat ze soortgelijke fouten gemaakt heeft tijdens haar tijd als Avatar.

Na haar doodEdit

Verschijningen in het leven van AangEdit

Yangchen standbeeld.png

Een standbeeld van Yangchen in de Westelijke Luchttempel.

Yangchen had Aang ook bijgebracht waarom de Avatar is geboren: de Avatar moet mededogen hebben voor alle mensen, en de enige manier om dit te doen is door onder hen te leven. Als in plaats daarvan de Avatar een almachtige geest die op de top van een berg zou leven, zou hij niets gemeen hebben met de gewone mensen. Ze erkent dat de Avatar menselijk leven en emoties, moeten ervaring zoals verdriet, woede, vreugde en geluk. De Avatar moet leren hoe kostbaar menselijk leven is zo zal hij zien waarom hij iets moet doen om het te beschermen, en dat met elke incarnatie, de Avatar-geest komt dichter bij volledig begrijpen wat het werkelijk betekent om mens te zijn. het einde van de vergadering, Aang leert dat de Avatar-geest is genezen, maar zijn vermogen om de Avatar-staat te begeven is verstoord, zodat hij nu zal moeten vertrouwen op zijn vrienden liever dan zijn vorige levens. Avatar Yangchen biedingen hem vaarwel te zeggen dat zijn reis in de geestelijke wereld, weer aansluiting met zijn verleden leeft, zal zijn als een vergeten droom.

In 100 NSK verschijnt ze aan Avatar Aang, en communiceert zij met Aang als één van de vier Avatars . Hij dacht dat Yangchen hem het beste zou kunnen begrijpen, omdat zij ook een monnik was en dus in dezelfde filosofie was opgevoed. Ze waren het eens dat al het leven heilig is, en dat vele grote Luchtnomaden spirituele verlichting hebben bereikt met behulp van deze filosofie. Het is echter voor de Avatar onmogelijk dit te volbrengen, omdat hij aan de aarde is gebonden en zich daar nooit van zou kunnen verlossen. Nadat dit hem is verteld weet Aang nog steeds niet wat hij met Ozai aan moet.

VerschijningenEdit

Zie ook Edit

Around Wikia's network

Random Wiki