Wikia

Avatar Wiki

Ying

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Aarderijk embleem.png
Ying
Ying
Biografische informatie
Origine

Aarderijk

Geslacht

Vrouwelijk

Haarkleur

Zwart

Oogkleur

Bruin

Persoonlijke informatie
Bondgenoten

Than, Hoop, Aang, meer...

Vijanden

Vuurnatie

Eerste verschijning

207 Zuko Alleen

Stem door

Kim Mai Guest Engels

Ying is de echtgenote van Than en de moeder van de pasgeboren baby Hoop.

Geschiedenis Edit

Nadat het dorp van Ying werd verwoest door de Ruige Rhino's, verliet ze haar woonplaatst met haar man om naar Ba Sing Se te gaan, ze waren van plan om daar een veilig bestaan op te bouwen voordat hun kind geboren zou worden. Toen het slechter ging, hield ze de hoop dat zij en haar man het zouden redden en met hulp van de Avatar lukte het.

Ying en haar familie kwamen voor het eerst voor in aflevering 207 Zuko Alleen, waarin Zuko het eten van Dan wil stelen maar hij doet dit niet omdat hij ziet dat Ying zwanger is.

Aang en zijn vrienden op het punt te vertrekken wanneer ze Ying en haar familie tegen het lijf lopen. Katara nodigt hen uit om samen over de Slangenpas te reizen, maar de familie zegt dat dat veel te gevaarlijk is. In plaatst daarvan zijn ze van plan om via een ondergrondse veerboot naar de stad te reizen. Aang en de anderen gaan mee.

Wanneer ze in de haven zijn, komt Ying weer naar Aang toe. Iemand heeft al hun spullen gestolen, inclusief hun kaartjes en paspoorten. Aang probeert de kaartjes verkoopster te overtuigen nieuwe kaartjes te verkopen maar dat wil ze niet. De familie heeft geen andere keuze, ze moeten over de Slangenpas. Aang zegt dat hij hen wil helpen.

Than+Familie.png

Ying met haar familie

De groep bereikt de pas en die is, in tegenstelling tot zijn naam, recht maar erg smal. Hij is nauwelijks breed genoeg voor mensen om er overheen te lopen. Ying verliest bijna de hoop maar Aang zegt dat ze het toch beter om dat toch wel te doen. In plaats daarvan moeten ze zich richten op het oversteken van de pas.

De volgende dag krijgt Team Avatar een grote tegenslag; een deel van de pas is kapot. Katara stuurt het water zodat ze over de bodem kunnen lopen, en Aang helpt haar hierbij. Zodra blijkt dat de Slangenpas niet vernoemd (en gevreesd) is om de vorm, maar om de reusachtige zeeslang die in het water zwemt. De slang valt de bel aan, maar Toph redt de groep door een klein drijvend stenen eiland te maken. Nu drijven ze midden in het water met de slang dreigend om hen heen. Aang valt de slang aan en Katara maakt een brug van ijs waarover ze weg kunnen.

De groep steekt de Slangenpas over, en wanneer ze aan de andere kant zijn moet Ying gaan bevallen. Katara heeft ervaring in bevallingen en die neemt de leiding. De baby, een meisje, wordt gezond geboren dankzij Katara. Aang zegt dat het gelukkige gezin hem weer Hoop geeft. Daarom besluit Ying om haar dochter Hoop te noemen.

Ying bereikt Ba Sing Se met haar familie en woont nu in de onderste ring. Ze kwam in de stad in dezelfde monorail wagon als Zuko en Iroh. Iroh zegt dat Hoop een mooie baby is. Later wordt ze nog gezien op het moment dat het Vuurnatie Leger de stad bezette. De oorlog eindigde met de bevrijding van de stad, het is aannemelijk dat Ying nu in vrede met haar gezin woont.

Familie Edit

Aflevering verschijningen Edit

Boek 2: Aarde Edit

Boek 3: Vuur Edit

Around Wikia's network

Random Wiki