Wikia

Avatar Wiki

Yugoda

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Waterstam embleem.png
Waterstam icoon.png
Yugoda praat tegen Katara
Yugoda
Biografische Informatie
Origine

Waterstam, Noordelijke Waterstam

Leeftijd

ca. 80

Geboorte

ca. 20 NSK

Fysieke Beschrijving
Geslacht

Vrouwlijk

Haar kleur

Grijs (orgineel Bruin)

Ogen kleur

Blauw

Persoonlijke Informatie
Bondgenoten

Noordelijke Waterstam, Kanna, Katara

Vijanden

Vuurnatie

Wapen naar keuze

Water

Gevechtsstijl(en)

Watersturen

Beroep
  • Helings leraar
  • Hoofd Heler
Positie

Hoofd heler

Affiliatie

Noordelijke Waterstam

Eerste verschijning

118 De Watermeester

Stem door

Lucille Bliss Engels

Yugoda is een vrouwelijke waterstuurster in de Noordelijke Waterstam. Ze leert de jonge meisjes van haar stam hoe ze met watersturen kunnen helen.

Geschiedenis Edit

In aflevering 118 De Watermeester wordt Katara door Meester Pakku afgewezen als leerling. Daarna gaat ze naar Yugoda om samen met de andere meisjes van de Stam te leren helen.

Na de les bedankt Katara Yugoda, ze ziet Katara's verlovingsketting en ze vraagt wie de gelukkige is. Katara zegt dat ze daar nog niet aan toe is en dat ze de ketting van haar moeder heeft gekregen. En haar moeder weer van haar oma. Yugoda herkend de inscriptie en ze realiseert zich dat Katara het evenbeeld is van Kanna. Ze verteld dat Kanna een oude vriendin van haar is. Ze verteld dat Kanna bij de Noorder Stam is geboren en daar verloofd is aan een jonge Watermeester. Maar dat ze is verdwenen zonder afscheid te nemen.

Yugoda is ook de zuster die geprobeerd heeft Yue bij haar geboorte te genezen, nog voordat Arnook de Maan Geest heeft gevraagt Yue beter te maken.

Het is niet officeel bevestigd maar waarschijnlijk is Yugoda met Meester Pakku naar de Zuidelijke Waterstam gegaan om Kanna op te zoeken.

Around Wikia's network

Random Wiki