Wikia

Avatar Wiki

Yuyan boogschutters

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comment1 Share

Vuurnatie embleem.png
Yuyan boogschutters
Yuyan boogschutters
Algemene informatie
Leider(s)
Bekende Leden

De Yuyan boogschutters zijn erg vaardige boogschutters van de Vuurnatie tijdens de Oorlog. Hun basis is het Pohuai Fort dat in het Aarderijk ligt. Volgens Zhao kunnen ze zelfs een vlieg op 100 meter afstand raken zonder hem te doden.

Ze stonden eerst in 100 NSK onder leiding van Kolonel Shinu, maar toen Zhao werd gepromoveerd van commandant naar admiraal nam hij ze onder zijn leiding.

MissiesEdit

De Yuyan boogschutters werden eerst gebruikt als een geheime eenheid van de Vuurnatie, maar toen Zhao de leiding over ze nam werden ze vooral gebruikt om Avatar Aang te vangen.

Missie Avatar AangEdit

Nadat Zhao de leiding had gekregen stuurde hij de boogschutters naar Taku toe om Avatar Aang te vangen. Ze zijn snel en wisten Aang na een korte achtervolging te vangen vlak bij Taku. Ze brachten de Avatar naar het Pohuai Fort.

Blauwe GeestEdit

Terwijl ze Avatar Aang hadden gevangen brak de Blauwe Geest (Zuko met een masker op) in het Fort om Aang te bevrijden. Nadat Aang en de Blauwe Geest bijna waren ontsnapt ging het mis en de Blauwe geest deed net als of hij Aang wou doden. Zhao liet ze uit het fort en terwijl ze wegliepen gaf Zhao een Yuyang boogschutter de opdracht om de Blauwe Geest neer te schieten. De Blauwe Geest werd wel geraakt maar Aang en hij wisten te ontkomen.

VachirEdit

Vachir.png

Vachir is/was een Yuyan schutter.

Vachir is of was ook lid. Hij heeft namelijk Yuyan tatoeages en de kleren. Hij zit nu bij de Ruige Rhino's, ook een speciale groep van de Vuurnatie

Around Wikia's network

Random Wiki