Wikia

Avatar Wiki

Zandmeesters

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Aarderijk icoon.png
Aarderijk embleem.png
Zandsturen.jpg
Zandmeesters
Algemene informatie
Leider(s)

onbekend

Bekende leden

Sha-Mo, Ghashiun

Stichter(s)

Onbekend

Hoofdkwartier

Si Wong Woestijn

De Zandmeesters zijn Aardstuurders die zich specialiseren in het sturen van zand. Er is echter heel weinig bekend over hun verleden.

Zandmeesters zijn de oorspronkelijke inwoners van de Si Wong Woestijn. Er zijn verschillende stammen van Zandmeesters, waarvan de Hami Stam een van de bekendsten is. Ze hebben een speciale vorm van Aardsturen ontwikkeld, die zich specialiseert op het sturen van het zand in hun thuisland. Vanwege de afwijkende structuur van zand (het zijn korrels, en geen vaste massa) vereist zandsturen technieken die lijken op watersturen en luchtsturen, in plaats van het standaard aardsturen.

Zandmeesters reizen door de woestijn met hun Zandzeilers, die ze besturen door een tornado van zand te vormen en de wind die daarvan af komt op te vangen in de zeilen. Zandmeesters staan er om bekend dat ze de woestijn afzoeken naar dode dieren. Ook zijn ze erg wantrouwig ten opzichte van vreemdelingen en sommige Zandmeesters hebben er zelfs een gewoonte van gemaakt van vreemdelingen te stelen (voornamelijk Ghashiun en zijn groep). Ze hebben echter wel de traditie dat as vreemdelingen onrecht is aangedaan, ze in ruil daarvoor gastvrijheid tonen en zullen proberen het onrecht de wereld uit te helpen.

Around Wikia's network

Random Wiki