Wikia

Avatar Wiki

Zandsturen

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Aarderijk icoon.png
Aarderijk embleem.png
Zandmeesters met hun zand-zeilers
Zandsturen
Algemene Informatie
Element

Aarde

Geleerd van

Zandmeesters

Sub-techniek van

Aardsturen

Zandsturen is een sub-techniek van het Aardesturen. De enige bekende zandmeesters wonen in de Si Wong Woestijn.

Moeilijkheid Edit

Veel Aardmeesters vinden het moeilijk om zand te sturen, zo ook Toph. Ze kan niets meer zien met haar voeten toen ze verdwaald waren in de Si Wong Woestijn. Dit komt omdat zand uit kleine deeltjes bestaat die los naast elkaar liggen, bij gewoon aardsturen zitten de deeltjes dicht op elkaar in een steen. Doordat de deeltjes elkaar niet raken kan ze geen vibraties voelen in de grond.

Het gevolg is dat veel Aardemeesters weinig of geen controle over het zand hebben. Het is wel te leren voor de Meesters, zoals Toph laat zien in aflevering 218 Sozin's Komeet deel 1; De Feniks Koning. Hier maakt ze een zeer gedetailleerde miniatuur stad van Ba Sing Se op het strand van het Sinteleiland.

Zandmeester Edit

In het Aarderijk zijn er ook volken die er voor hebben gekozen om te zandsturen, de Zandmeesters. Deze zijn zeer goed in het sturen van zand, waarschijnlijk doordat ze kun kracht niet op een punt concenteren omdat dit niet gaat door het zand. Waarschijnlijk plitsen ze hun krachten en verdelen het over een groter gebied. Dit hebben ze afgekeken van het Water- en Luchtsturen.

Technieken Edit

De Zandmeesters maken gebruik van verschillende zandstuur technieken.

  • Wervelwind, hierbij laat de meester een hoop zand snel draaien als een soort tornado, deze techniek gebruiken ze bij het besturen van hun Zandzeilers.
  • Grip verstevigen, het optrekken en hard laten worden van een hoop zand rond de voeten van de Aardemeester, hierdoor kan hij minder snel weg glijden uit het zand.
  • Vervorming, hierbij kan de meester zand vervormen tot elke gewensde vorm. Toph gebruikt deze techniek om de miniatuur Ba Sing Se te maken.

Zie ook Edit

Around Wikia's network

Random Wiki