Wikia

Avatar Wiki

Zandzeiler

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Zandsturen.jpg

een zandzeiler in gebruik

De Zandzeiler is het belangrijkste vervoersmiddel van de zandmeesters in de Si Wong woestijn. Zandzeilers zijn te vergelijken met catamarans. Ze zijn meestal gemaakt van hout en hebben twee delen die over het zand glijden die verbonden worden door het deel waar het roer en de bestuurders staan. Ook heeft de zandzeiler een zeil waarmee ze de wilde, hete woestijnwinden kunnen vangen. De zandmeesters gebruiken hun stuurkunsten om zandtornado's te maken die wind in de zeilen blazen. De zandzeilers zijn niet ideaal om veel goederen of mensen mee te vervoeren, maar ze zijn wendbaar en makkelijk te besturen. De zandzeilers leggen met deze voertuigen grote afstanden af in een korte tijd en met relatief weinig moeite.

Toen ze door de Si Wong woestijn liepen ontdekte Toph een zandzeiler door er per ongeluk tegen aan de schoppen en de trillingen op te vangen. Team Avatar gebruikte de zandzeiler vervolgens om de woestijn te doorkruizen op zoek naar Appa. Om de gevonden zandzeiler te besturen gebruikte Aang zijn luchtsturen om een sterke wind in de zeilen te laten blazen.

Around Wikia's network

Random Wiki