Wikia

Avatar Wiki

Zon Krijgers

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Vuurnatie icoon.png
Vuurnatie embleem.png
Zon Krijgers
Zon Krijgers
Algemene informatie
Leider(s)

Zon Krijgers Hoofd

Bekende Leden

Ham Ghao

Hoofdkwartier

Zon Krijgers Oude Stad

Doel

De orginele bron van het vuursturen beschermen

De Zon Krijgers zijn de eerste mensen die het vuursturen van de draken leerden. Het zijn de voorouders van het huidige Vuurnatie. Men gelooft dat ze uitgestorven zijn - net als de Luchtnomaden - duizenden jaren geleden, maar ze leven nog steeds. Ze wonen in hun oeroude stad op een eilandje vlak bij de Vuurnatie.

Ze hebben Miereneter Luiaarden als huisdier.

GeschiedenisEdit

HamGhao.png

Ham Ghao, een Zon Krijger

De Zon Krijgers zijn de bewakers van de draken en vuurmeesters, Ran en Shao, een rode en een blauwe draak. De Zon Krijgers is de eerste beschaving dat het vuursturen het eerst van de draken leerden.

Ze gebruiken nog oude vuurstuur technieken zoals de Dansende Draak. Veel vuurstuurders gebruiken vuursturen als een vorm van vernitiging, maar de Zon Krijgers zien het vuursturen als leven en energie.

Ook zijn ze beschermers van de Zonnesteen en de Eeuwige Vlam, dat aan de draken moet worden getoond als je hun aandacht wilt krijgen.

De Zon Krijgers willen onbekend blijven voor de buitenwereld zodat de draken beschermd blijven en hun beschaving niet in gevaar komt. Ze hebben onder andere Avatar Aang en Vuurheer Zuko geholpen om bij de draken te komen.

TraditiesEdit

Zonnesteen.png

Zonnesteen

ZonnesteenEdit

1rightarrow.png Zie voor meer informatie: Zonnesteen

De Zonnesteen is een schat van de Zon Krijgers. De steen is verstopt in een kamer in de Stad van de Zon Krijgers die alleen geopend werd op de Zonnewende. Als je de kamer binnen bent gekomen, moeten eerst nog twee mensen de Dansende Draak uitvoeren. Als die dans voltooid is, komt de Zonnesteen tevoorschijn.

Eeuwige VlamEdit

De Eeuwige Vlam.png

De Eeuwige Vlam

1rightarrow.png Zie voor meer informatie: Eeuwige Vlam

De Eeuwige Vlam is een vlam die al duizende jaren brand in de Stad van de Zon Krijgers en word bewaakt door de Zon Krijgers.

De vlam is gegeven als een geschenk aan de Zon Krijgers door de draken, de eerste vuurmeesters. Een deel meenemen van het vuur naar de draken is een onderdeel van de test of de draken je accepteren voor het leren van de juiste manier van het vuursturen.

LedenEdit

Zonbaas.png

Zon Krijgers Hoofd.

Aflevering VerschijningenEdit

Boek 3: VuurEdit

ZonKrijgersLang.png

Zon Krijgers

Around Wikia's network

Random Wiki