Wikia

Avatar Wiki

Zuidelijke Krijgers

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Vuurnatie embleem.png
Vuurnatie icoon.png
De Zuidelijke Krijgers
Zuidelijke Krijgers
Algemene informatie
Leider(s)
Hoofdkwartier

Veranderlijk

Affiliatie
Doel

Task Force van de marine

1rightarrow.png Dit artikel gaat over de Vuurmarine organisatie. Voor de aflevering zie: De Zuidelijke Krijgers.

De Zuidelijke Krijgers zijn een speciale Vuurnatie Marine eenheid die vooral tijdens de oorlog actief was.

UiterlijkEdit

Ze hebben een andere helm dan de andere Vuurnatie soldaten, deze lijkt op een vogel, dat verwijst naar hun symbool, een Zee Raaf. De Zuidelijke Krijgers hebben speciale schepen, ze zijn kleiner en sneller dan de traditionele Vuurnatie schepen, hierdoor zijn de schepen van de Krijgers perfect voor aanvallen op kustplaatsen. Hun kleine omvang en goede wendbaarheid maakt dat de schepen tot dicht bij de kust kunnen komen om zo de vijand te verrassen.

Geschiedenis Edit

ZuiderlijkeKrijgersVlag.png

Vlaggen van de Zuidelijke Krijgers, met het symbool van een Zee Raaf

Zuidelijke Waterstam invalEdit

In 94 NSK vielen de Zuidelijke Krijgers de Zuidelijke Waterstam aan met als enige doel het plunderen van de Zuidelijke Waterstam, wanneer het Vuurnatie Leger daar om vraagt. Hun taak was om Zuiderlijke Watermeesters te vangen of te doden om te zorgen dat er geen verzet mogelijk is tegen de Vuurnatie. Het is mogelijk dat ze hebben deelgenomen aan eerdere aanvallen op de Zuidelijke Waterstam, maar het kan ook zijn dat ze speciaal voor deze razzia's zijn gemaakt.

De Zuidelijke Krijgers vielen de Zuidelijke Waterstam aan, op zoek naar de laatste watermeester, ze wisten niet wie het was, later bleek het Katara te zijn. Tijdens deze aanval maakten de Krijgers een afleiding zodat hun commandant, Yon Rha, Kya kon ondervragen over de laatste watermeester. Kya loog door te vertellen dat zij de watermeester was, hierdoor werd haar dochter, Katara, beschermt. De commandant heeft Kya daarna vermoord. Dit incident vergroot de haat van de Zuiderlijke Waterstam tegenover de Vuurnatie. Hierdoor zijn alle krijgers uit het dorp vertrokken om te vechten in het Aarderijk. Hierdoor hebben Katara en Sokka besloten om Avatar Aang te helpen de Vuurnatie te verslaan.

100 NSKEdit

Ze zijn ten tijde van 100 NSK gevestigd op het Walvis Staart Eiland en ze hebben een nieuwe Zuidelijke Krijgers Commandant.

De Zuidelijke Krijgers werden opgespoord door Katara en Zuko in het laatste jaar van de oorlog. Ze zagen het vlagschip van de Krijgers in de buurt van het Walvis staart eiland en Katara lanceerde een grote golf van aanvallen waar de Krijgers weerloos tegen waren. Ze ondervroegen daarna de leider waarvan ze eerst dachten dat het Yon Rha was, maar ze besefte dat het iemand anders was. De leider vertelde hen dat Yon Rha met pensioen is waarna Katara eindelijk werd geconfronteerd met de moordenaar van haar moeder. Katara had Yon Rha bijna vermoord maar op het laatste moment liet ze hem toch gaan.

Met het einde van de oorlog en de opkomst van Vuurheer Zuko, is de Zuidelijke Waterstam niet langer het doelwit van de Vuurnatie. Het is daarom zeer onwaarschijnlijk dat de Zuidelijke Krijgers nog meer aanvallen uitvoeren.

Zie ook Edit

Around Wikia's network

Random Wiki