Wikia

Avatar Wiki

Zuidelijke Luchttempel

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comment1 Share

Lucht Nomaden embleem.png
1rightarrow.png Voor de aflevering, bekijk de "De Zuidelijke Luchttempel" pagina.

Zuidelijke Luchttempel
Zuidelijke Luchttempel
Fysieke informatie
Locatie

Patola gebergte(Bekijk de locatie op de kaart)

Regering
Positie

Verlaten

Staatshoofd
  • Lucht Nomaden embleem.png Zuidelijke Raad van Ouderen †
Eerste verschijning

103 De Zuidelijke Luchttempel

De Zuidelijke luchttempel is een van de vier tempels van de luchtnomaden, en één van de twee uitsluitende woningen van de mannelijke luchtstuurders, samen met de Noordelijke Luchttempel. De tempel is tijdens de oorlog volledig uitgeroeid, tijdens de Luchtnomade Genocide. De tempel staat er ook om bekend als de woning van Aang, de meest recente Avatar.

Geschiedenis Edit

De tempel is te vinden in de afgelegen Patola gebergte dat behoorde tot het Luchtnomaden territorium. De zuidelijke, Jongmu Luchttempel, was alleen bereikbaar met Vliegende Bizon's. De Zuidelijke Luchttempel was ooit de woning van Avatar Roku, die een plaatst nodig had om zijn luchtstuur technieken te leren. Deze tempel was ook de woning van de recente Avatar, Aang, en zijn mentor, monnik Gyatso.

De Tempel was tijdens het begin van Vuurheer Sozin's genocide op de Luchtnomaden, één van de eerste doelwitten. De enige overlevende was de twaalfjarige jongen die de Vuurnatie zocht, avatar Aang, die weg gelopen was kort voor de aanval en vast kwam te zitten in het ijs.

Jaren gingen voorbij, totdat Aang ontwaakt was uit het ijs en hij Katara en Sokka mee nam naar de Tempel. Niet wetend dat iedereen overleden was, was hij geschokt door de vernietiging en betrad zijn Avatar Trance. Door woorden van Katara wist Aang uiteindelijk uit zijn trance te komen en verlieten de tempel voorgoed.

Omschrijving Edit

De tempel is groot en vredig, heeft een Luchtbal arena en is ook de locatie waar de "Luchtscooter" voor het eerst werd uitgevonden door Aang. Het heeft ook een Luchttempel heiligdom waar verschillende standbeelden afgebeeld worden van de vorige Avatars. Het is onbekend of dit uniek is en zich alleen in de Zuidelijke Luchttempel bevindt of ook in de andere tempels. De tempel zelf dient voor training voor luchtstuurders studenten. Het werd ooit bevolkt door vliegende bizons en gevleugelde Lemurs toen de monniken nog levend waren. De tempel is nu verlaten door zowel mensen als dieren. De tempel werd gebouwd door monniken en bewoond door hen waardoor vele deuren alleen geopend kunnen worden door luchtstuurders. Een standbeeld van monnik Gyatso staat bij de toegang van de tempel. In tegenstelling tot de andere Luchttempels, zijn de spiralen blauw in plaatst van groen.

Cultuur Edit

Monniken raad.png

De monniken raad.

Terwijl andere naties royaal zijn en geregeerd worden door monarchen, worden de Luchtnomaden bestuurd door monniken van de Luchttempels.

De Luchtnomaden zijn de enige natie die alleen uit stuurders omvatte, vanwege de zeer spirituele aard van hun leven. Er wordt gezegd dat meditatie een belangrijk onderdeel van de dagelijkse routines van de luchtstuurders. Het werd verteld dat dit zal helpen om hun energie te richten op het begrijpen van de potentie van hun element.

Het werd gezegd dat ze een goed gevoel voor humor hadden, een feit dat weergeven werd door Monnik Gyatso, die een unieke lesmethode had die hij toepaste op Aang met zijn luchtstuur vaardigheden. Op een dag gebruikte hij de hoofden van andere monniken als doelwit om fruit-taarten af te vuren met de luchtstuur technieken.

De pijl op een hoofd Luchtstuurders betekent dat hij of zij de luchtstuurtechnieken beheerst. Dit is een emulatie van de natuurlijke pijlen op het hoofd van Vliegende Bizons, dieren die vereerd worden door de Luchtnomaden. Luchtnomaden leerlingen hebben geen pijl op hun hoofd en ook geen tatoeages. Om in aanmerking te komen met de tatoeages, moet een luchtnomade de titel "meester" hebben, waarbij een luchtmeester de zesendertig niveaus van het luchtsturen moet hebben gehaald. In werkelijkheid, had Aang alleen tot de vijfendertigste vlak gehaald. Echter door zijn uitvinding van de Luchtscooter, leverde hem de tatoeages te vroeg op, waardoor hij de jongste luchtstuurder meester was geworden.

Bekende bewoners Edit

Around Wikia's network

Random Wiki