Wikia

Vuurnatie embleem
Vuurnatie icoon
1rightarrow Voor meer informatie zie: Zuko's verwijspagina.
Zuko 0001
Zuko
Biografische Informatie
Origine
Leeftijd

15 (in Seizoen 3 is hij 16) in De Legende van Aang,
87 in De Legende van Korra

Geboorte

83 NSK

Fysieke Beschrijving
Geslacht

Mannelijk

Haarkleur

Zwart

Oogkleur

Goud

Persoonlijke Informatie
Bondgenoten

usra aang sokka katara toph iroh mai ty lee orde van de witte Lotus tonraq korra tenzin eska en desna meer...

Vijanden

ozai azula zhao de rode Lotus

Gevechtsstijl(en)

Vuursturen

Beroep
Positie

Vuurheer

Affiliatie
Eerste verschijning

"101 De Jongen in de IJsberg"

Stem door
ZukoAgniKai

Zuko smeekt om vergiffenis bij zijn vader tijdens het Agni Kai gevecht vlak voordat zijn vader hem het litteken geeft.

Vuurheer Zuko is een vuurstuurder en geboren als de kroonprins van de Vuurnatie. Hij heeft een jongere zus: Azula, die hem altijd zit te pesten. Zuko heeft een litteken op zijn gezicht dat hij van zijn vader kreeg toen hij weigerde om als straf tegen zijn vader te vechten tijdens een Agni Kai gevecht, omdat hij tijdens een oorlogsvergadering ongewenst sprak. Zuko ging de uitdaging aan, alleen wist hij niet dat het gevecht tegen zijn vader was, en daardoor besloot hij tijdens het gevecht niet te vechten, met een litteken dat zijn vader hem gaf als gevolg. Vervolgens werd hij door zijn vader verbannen uit de Vuurnatie, tot hij de Avatar zou vinden. Aanvankelijk leek onmogelijk, aangezien de Avatar al 100 jaar niet meer gezien was.

Zuko werd tijdens zijn zoektocht naar de Avatar vergezeld door zijn oom Iroh, die hem vuurstuur-technieken leerde.

Azula's ship captain

Zuko en Iroh denken terug naar huis te mogen keren, maar een van de bewakers verraad dat ze gevangenen zijn.

Uiteindelijk werden Zuko en Iroh verraden door Zuko's zus Azula. Hier kwamen ze achter toen een van de bewakers zijn mond voorbij sprak en ze gevangenen noemde, terwijl Zuko en Iroh dachten dat ze vredig terug naar huis mochten keren. Zuko en Iroh konden ontsnappen en besloten niet meer op de Avatar te jagen.

AzulaKilledAang20-1251

Azula verwond Aang terwijl hij in de Avatar Trance is met haar bliksemschicht waardoor het lijkt alsof Aang gedood is.

Some+ExplosieMan

Explosie Man

Toen iedereen dacht dat Zuko dit plan ook werkelijk wilde aanhouden, ging Zuko toch weer de mist in door in Ba Sing Se de kant van zijn zus te kiezen en Aang aan te vallen. Uiteindelijk raakte Aang in de Avatar Trance, maar hij werd geraakt door Azula's bliksem tijdens de Avatar Trance en iedereen dacht dat Aang dood was. Met een leugen zorgde Azula ervoor dat Zuko zijn eer weer terug kreeg door tegen Vuurheer Ozai(Azula en Zuko's vader) te zeggen dat Zuko de Avatar had gedood. Zuko voelde zich hier niet goed bij, maar accepteerde dat hij weer deel was van de Vuurnatie. Toch wist Zuko dat Aang het overleefd had en daarom huurde hij een moordenaar in die later door Sokka Explosie Man werd genoemd.

IrohIgnoresZuko

Iroh zit in de gevangenis en negeert Zuko volkomen.

Zijn oom Iroh werd opgepakt door de Dai Li die onder leiding stond van Azula en hij werd aangeklaagd als verrader toen hij in Ba Sing Se ervoor koos om aan de kant van de Avatar te strijden. Zuko bezocht hem vaak in de gevangenis waar Zuko de ene keer zijn frustratie op zijn oom af reageerde en de andere keer zijn oom om hulp vroeg. Maar Iroh keerde zich volledig tegen Zuko door niet tegen hem te praten en hem niet aan te kijken.

Uiteindelijk besloot Zuko dat hij verkeerd zat met zijn keuze om de kant van de Vuurnatie te kiezen en ging hij opzoek naar Aang en zijn vrienden om lid te worden van Team Avatar. Maar dit was nog niet zo gemakkelijk. Hij vond ze in de Westelijke Luchttempel, maar werd meteen afgewezen. Zuko verbrandde zelfs per ongeluk Toph's voeten toen Toph Zuko 's nachts in zijn kamp wilde benaderen om te praten over dat Zuko lid wilde worden omdat Toph voelde dat Zuko niet loog. Toen viel Explosie Man Team Avatar aan, maar hij werd verslagen omdat hij een klein steentje in zijn explosie oog kreeg en het leek alsof Zuko dit had gedaan. Zuko mocht lid worden en hij werd Aang's vriend en vuurstuur-leraar.
Dancing Dragon step seven

Zuko doet de draken dans.

Toen Zuko Aang een demonstratie van vuursturen wilde geven, kwam er een baby vlammetje uit zijn vuisten. Zuko begreep niet waarom. Hij ontdekte dat hij zijn innerlijke vlam was verloren. Op advies van Toph zouden Zuko en Aang de oorspronkelijke bron van vuursturen gaan bezoeken, de Draken, maar zij zouden eeuwen geleden uitgeroeid zijn. Samen bezochten Aang en Zuko de Zon Krijgers, een eeuwenoud volk waarvan de voorouders de eerste menselijke vuurstuurders zouden zijn geweest. Zij brachten Zuko en Aang met een vlam van het eerste vuur ooit naar de twee oorspronkelijke vuurmeesters, maar onderweg ging Aang's vlam uit en Zuko's vlam ook waardoor ze zonder vlam aankwamen bij het huis van de twee oorspronkelijke vuurmeesters, die uiteindelijk twee draken bleken te zijn. Ze danste samen zonder vuur met de draken een draken dans en werden toen door de draken diep van binnen gelezen. Uiteindelijk gaven de draken de twee het element vuursturen. Zuko begreep eindelijk waardoor hij tijdelijk niet meer kon vuursturen. Hij was zijn innerlijke vlam verloren door dat hij niet meer als doel had om op de Avatar te jagen. Bij terugkomst in de Westelijke Luchttempel, leerde Zuko Aang vuursturen.
ZukoFirelord

Zuko is vuurheer geworden en verklaard dat de oorlog definitief voorbij is samen met Aang.

Ozai in prison

Voormalige Vuurheer Ozai in de gevangenis.

Uiteindelijk versloeg Aang Vuurheer Ozai tijdens Sozins Komeet en wist Zuko met behulp van Katara de doorgeslagen Azula gevangen te nemen. Zelf was Zuko wel ernstig gewond, maar gelukkig kon Katara hem genezen met haar helende krachten. Zuko nam zijn vader's positie in als Vuurheer en hij eindigde de oorlog die honderd jaar had geduurd en begon een tijdperk van vrede en liefde. Hij beloofde de Avatar te helpen met het herbouwen van de wereld.

Zuko bezocht ook zijn vader in de gevangenis om erachter te komen waar zijn moeder was.

Biografie Edit

Later levenEdit

Volwassen Zuko

Volwassen Zuko.

Na de oorlog richten Zuko samen met Avatar Aang de Verenigde Republiek der Naties op, om mensen van alle naties te verenigen.

Hij trouwde en kreeg met haar minstens één dochter. Zij kreeg toen Zuko 51 jaar oud was, een zoon, die vernoemd werd naar Zuko's oom, Iroh.

Op een gegeven moment kreeg Zuko een draak, Druk.

In 167 NSK stopte hij als Vuurheer, en werd zijn dochter de Vuurheer. Daarna bleef Zuko de wereld rondgaan, als Ambassadeur van de Vrede en de Wereldharmonie. Toen drie gevaarlijke criminelen in 171 NSK waren uitgebroken, kwam hij in actie om de ontsnapping van de vierde te stoppen.

Persoonlijkheid Edit

Zuko´s woede

Zuko's woede en innerlijke emoties.

Zuko is altijd al een arrogante jongen geweest en kon altijd heel woedend worden. Soms sloopte hij daardoor zelfs dingen en schreeuwde hij de stembanden uit zijn keel. Ook vuurde hij vaak vuur af op zijn bemanning. Maar hij had ook een gevoelige kant. Zo wilde hij van kleins af aan niet de slechte dingen doen die zijn zus, zijn vader en zijn opa Vuurheer Azulon wilde doen, en dit kwam hem duur te staan. Zijn vader gaf hem een litteken en verbanden hem uit de Vuurnatie tot hij de Avatar had gevonden. En deze periode heeft Zuko veranderd in die woedende, arrogante jongen. Ook was Zuko in zijn kindertijd heel close met zijn moeder, die helaas ook verbannen werd omdat ze Azulon had vergiftigd zodat haar man Ozai Vuurheer kon worden en Zuko's leven werd gespaard. Tot die tijd was het hem door zijn moeders bescherming niet duidelijk wat de rest van zijn familie anderen aandeed en waar zijn Familie en land voor stonden. Azula, Zuko's jongere zus pestte hem heel vaak, waardoor zijn zelfvertrouwen al vele deuken opliep toen hij een kleine jongen was. Ook hielp het niet dat zijn vader en grootvader hem altijd met Azula vergeleken en haar de hemel in prezen terwijl ze hem neerhaalde. Zijn vader zei bijvoorbeeld tegen hem dat Azula geboren was voor het geluk en dat hij geluk had geboren te zijn. Alleen zijn moeder Ursa en oom Iroh hielden onvoorwaardelijk van hem. Zij bleven hem altijd steunen en ondanks alles in hem geloven. Mede hierdoor ontwikkelde hij als kind al een sterk moreel kompas en een groot doorzettingsvermogen. Dit is vooral duidelijk te zien in het feit dat hij zich toen hij dertien jaar was uitsprak tegen het plan van een oude generaal om een divisie nieuwe rekruten als afleiding in te zetten en op te offeren in een gevecht tegen het aarderijk. Zuko zei dat de generaal die jonge soldaten zou bedriegen. Dit toont ook zijn sterke ethiek en inlevingsvermogen. Je ziet zijn doorzettingsvermogen en ijver in het feit dat hij altijd zijn doel achterna gaat en alles doet wat hij denkt dat nodig is om het bereiken. Of het nu de jacht op Aang was voor zijn eerherstel, overleven als vluchteling of Aang trainen en helpen Vuurheer Ozai te verslaan. Hoe moeilijk het ook is, Zuko geeft nooit op zonder te vechten. Je ziet vanaf het begin dat hij zijn doel nooit uit het oog verliest. Hierin kon hij heel gemeen, arrogant en egoïstisch zijn. Al toonde hij zo nu en dan wel medeleven en genade. Zo besluit hij op het einde van zijn agni kai met Zhao om deze niet te doden, zelfs als Zhao dit als laf ziet. Toch beloofd hij dat hij dit wel zal doen als Zhao hem nog eens dwarszit. Zelfs nadat Zhao heeft geprobeerd hem te doden door zijn ship op te blazen, bied Zuko hulp aan Zhao aan als deze op het punt staat te verdrinken als straf voor het doden van de maangeest. Ook stemt hij tijdens zijn eerste ontmoeting met Aang toe om de dorpelingen van de zuidelijke waterstam met rust te laten als Aang met hem meegaat. Dit laat zien dat hij geen geweld wil gebruiken zonder reden of gewin en anderen niet zomaar pijn of leed wil berokkenen.

Jonge Zuko spreekt

Zelfs op jonge leeftijd was Zuko arrogant maar kwam op voor de welzijn van anderen.

Zuko veranderd sterk van karakter wanneer Azula een poging doet met een leugen om hem en Iroh gevangen te nemen. Zuko en Iroh ontsnappen, en vergeten het doel om de Avatar gevangen te nemen. Zuko heeft nog steeds woede aanvallen tegen zijn oom, maar doet goede dingen voor anderen. Als vluchteling steelt hij om te overleven. Eerst maakt het hem niet uit van wie en steelt hij zelfs van mensen die aardig voor hem waren, maar later steelt hij niet meer van mensen die nog minder hadden dan hij of van mensen die aardig voor hem waren. Uiteindelijk besluit Zuko om zonder zijn oom verder te reizen, maar in Ba Sing Se komen ze elkaar toch weer tegen. Nu ziet hij door zijn tijd alleen in het aarderijk wat zijn land de volkeren van de andere naties heeft aangedaan en probeert hen soms ook te helpen, maar hij merkt ook dat ze hem door zijn afkomst als vijand zien. Nadat hij met zijn oom naar Ba sing se verhuisd en ze daar een theehuis openen wordt hij door zijn oom berispt als hij onder het Laogai meer Appa vind en hem probeert te stelen om Aang te pakken te krijgen. Iroh zegt tegen hem dat hij nooit eens verder nadenkt en dat hij op de Noordpool doodgevroren zou zijn als Aang's vrienden hen niet hadden gevonden. Als Zuko zegt dat hij zijn eigen lot kent vraag Iroh hem of het zijn eigen lot wel is of een lot dat iemand anders hem op wil leggen. Hij zegt Zuko dat het hoog tijd is dat hij in zijn hart kijkt en zichzelf vraagt wie hij is en wat hij zelf wil. Als hij Appa heeft bevrijd lijkt hij (na een kort maar heftig ziekbed wegens de worsteling in zichzelf) gelukkig te zijn met zijn leven en werk in de stad. Tot Azula hem in de kristallen catacombe opsluit en Katara na een kort gesprek zijn litteken wil genezen. Waarna Aang hen bevrijd en Iroh en Azula hem voor een moeilijke keuze stellen. Het goede doen of zijn eer herstellen.

Team

Zuko met Team Avatar.

Zuko veranderd weer zijn plan en word weer de slechte Zuko van vroeger. Maar hij heeft spijt als hij erachter komt wat Azula tegen hun vader heeft gezegd om Zuko zijn eer terug te geven. Ook twijfelt Zuko eraan of de Avatar echt dood is, dus huurt hij een man in die later door Sokka Explosie Man word genoemd. Ook hiervan heeft Zuko spijt, en na een paar emotionele bezoeken aan zijn oom in de gevangenis, besluit hij om de Avatar te zoeken en lid te worden van zijn team. Vanaf dat moment word Zuko een aardige jongen, met af en toe hier en daar nog wat stemverhogingen. Zo laat Zuko onder anderen zien dat hij nederig kan zijn en zijn trots opzij kan zetten door zichzelf als gevangene aan te bieden aan Aang en zijn vrienden als hij ziet en begrijpt dat zij hem niet vertrouwen. Dit staat in schril contrast met de trotse, hooghartige jongeman die hij eerst was. Hij leert de Avatar vuursturen als hij langzaamaan hun vertrouwen gewonnen heeft. Ook brengt hij na zijn ommekeer een droog gevoel voor humor aan het daglicht. Zo doet hij zijn oom en zijn zusje na als hij zelf niet weet wat hij moet doen en zich afvraagt wat hij tegen team Avatar zal zeggen. Hij zegt bijvoorbeeld ook een keer tegen Aang dat hij wel weer op hem kan jagen, net als vroeger. Hij is als hij zich bij team Avatar heeft gevoegd onder meer bereid om Sokka te helpen zijn vader Hakoda en vriendin Suki uit een Vuurnatiegevangenis te bevrijden.

Door alles wat hij heeft meegemaakt is Zuko uitgegroeid tot een slimme en vastberaden jongeman. Na alle wijze raad van zijn oom Iroh is hij minder impulsief geworden, weet hij beter het hoofd koel te houden, denkt hij vaker na bij wat hij doet en zegt en krijgt hij de aardige, moreel sterke en zachte kant terug die hij als kind al van zijn moeder meekreeg. Ook leerde hij dat je zelf je lot in handen hebt en dat eer iets is dat je zelf moet verdienen door het juiste te doen. Uiteindelijk zag Zuko ook in dat hij als erfgenaam van de troon van de vuurnatie de verantwoordelijkheid had om Aang te helpen zijn vader Ozai tegen te houden en waar hij kon de schade te herstellen die zijn vader, grootvader en overgrootvader hadden aangericht.

Alleen Katara vertrouwd hem niet en heeft het plan om Zuko te vermoorden als hij ook maar een verkeerd ding doet bij Aang. Zuko wil zich bewijzen bij Katara, en beloofd daarom aan Katara om samen met haar de moordenaar van haar moeder te vinden. Ze vinden die persoon en Katara neemt wraak, maar besluit om deze persoon niet te doden. Ze is Zuko dankbaar en vertrouwt hem nu een beetje meer.

ZukoKorra

Zuko op een leeftijd van 88 jaar

Zuko en Katara verslaan Azula tijdens Sozin's Komeet, maar Zuko is ernstig gewond. Katara heelt hem met haar helende krachten en Zuko is haar dankbaar. Het lijkt erop dat Katara gevoelens heeft voor Zuko, maar uiteindelijk kiest ze toch voor Aang. Zuko word vuurheer en eindigt de oorlog definitief. Hij zuivert de slechte naam van de Vuurnatie en bouwt samen met Aang een vredige stad waar alle naties in vrede met elkaar leven.

Op latere leeftijd blijkt dat hij veel van de wijsheid van zijn oom heeft meegekregen. Dit is te zien in hoe hij de vuurnatie Leidde tijdens zijn heerschappij en wanneer hij later de nieuwe Avatar Korra raad geeft nadat zij door de geest van Iroh naar hem is doorverwezen.

Vaardigheden Edit

VuursturenEdit

ZukoAang

Zuko's ervaringen aan het begin van de serie.

Gedurende de serie, heeft Zuko een aantal een hooggeschoolde vuurstuur technieken laten zien, en zijn vaardigheid is gegroeid sinds het einde van de serie.

Als een kind kon Zuko alleen kleine vlammen tot uitbarstingen brengen, in tegenstelling tot zijn zus die al goed kon vuursturen. Maar tegen de tijd dat hij dertien was, was hij goed genoeg om een Agni Kai uitdaging aan te gaan (hoewel hij weigerde om te vechten toen hij ontdekte dat zijn uitdager zijn vader was).

Aan het begin van de serie was hij nog steeds de basis aan het leren en werd getraind door Iroh en was hij bekwamen genoeg om Aang uit balans te brengen en van zijn schip te laten vallen, waardoor Aang hem versloeg toen hij in de Avatar Trance ging.

Zuko's vuurschild tegen Aang

Zuko's schild van vuur.

Ook kan Zuko met vuur mediteren en ademtechnieken doen en hij kan een vuurschild maken. In de afleveringen De Slag om het Noorden, deel 1 en 2, zien we hoe Zuko ijs kan smelten door hitte op te wekken. Ook kan Zuko vuur laten ontploffen. Hij kan vuur uit zijn vuisten, voet en mond vuren en vuur dat anderen op hem afvuren in de lucht laten verdwijnen. Hij kan aanvallen van anderen ontwijken en fysiek ook een klap uit delen door dicht bij de tegenstander in de buurt te komen.

Alhoewel Zuko veel kan, kan hij een ding niet, in tegenstelling tot zijn vader, zijn zus en oom. Zuko kan geen bliksem opwekken en afvuren, wat zijn vader, zus en oom wel kunnen. Zuko leert wel van zijn oom hoe je bliksem door moet sturen en hij gebruikt deze vaardigheid twee keer. De eerste keer met succes tegen zijn vader Ozai. De tweede keer tegen Azula, waarbij hij zichzelf dodelijk verwond door een bliksemschicht op te vangen die door Azula op Katara wordt afgevuurd. Ook heeft Zuko alleen rood/geel vuur en Azula blauw vuur.

Zuko en de dansende draak

Zuko's Dansende Draak.

Maar als Zuko lid wil worden van Team Avatar, verliest hij zijn vuursturen. Samen met Aang gaat hij naar de Zon Krijgers waar hij en Aang het element vuursturen verkrijgen door te dansen met de Draken, die uiteindelijk je verleden, vorige levens en toekomst lezen en aan de hand daarvan beslissen of ze je vuursturen leren. Zuko was hier bang voor omdat hij veel slechte dingen heeft gedaan in zijn verleden. Maar zeer waarschijnlijk zagen de draken zijn toekomst en daarom gaven ze hem het vuursturen.

Zuko kan ook een zweep van vuur maken en hij kan ook zijn zwaarden gebruiken om vuur af te vuren of elementen die op hem afgevuurd worden te blokkeren. Hij kan tornado's van vuur maken.

Zuko vuur tegen die van Azula

Zuko's vuurstuur-technieken door de kracht van de komeet.

Tijdens Sozin's Komeet zijn ook Zuko's krachten, net zoals andere vuurstuurders, nog sterker dan normaal. Hij vecht met deze kracht tegen Azula, maar hij verliest en raakt ernstig gewond. Katara neemt het van hem over en wint. Ze geneest Zuko met haar helende krachten.

Andere vaardighedenEdit

Zuko combineert vuur met zijn dou zwaarden

Zuko combineert vuur met zijn zwaarden.

Naast zijn vuurstuur kunsten, is Zuko een meester in het vechten met dubbele Dao zwaarden, een vaardigheid die hij had opgepikt tijdens de lessen die hij als kind kreeg van meester Piandao, die later ook Sokka lesgaf. Deze vaardigheden had hij waarschijnlijk tijdens zijn jaren op zee getraind naast het vuursturen. Hij gebruikten zijn Dao zwaarden wanneer hij in zijn vermomming de "Blauwe Geest" ging, niet in staat was om vuur te sturen of wanneer hij ze nodig had om te vechten. Tijdens de aflevering "De Blauwe Geest", was hij in staat om meerdere aanvallen van zijn vijanden met zijn zwaarden te blokkeren.

Hij deed dit ook met vergelijkende zwaarden terwijl hij tegen Jet vocht, die dubbele haak zwaarden gebruikte, in de aflevering "Stad van Muren en Geheimen", totdat de strijd werd onderbroken door de Dai Li en Jet gearresteerd werd. Tijdens de aflevering "Zuko Alleen" versloeg Zuko verschillende Aarderijk soldaten met zijn Dao zwaarden met een minimum aan inspanning. Zijn vaardigheid was zodanig dat zijn vader, Vuurheer Ozai, er voor koos om het niet tegen hem op te nemen tijdens de zonsverduistering, terwijl zij geen van beide konden vuursturen. Ook kon hij Sokka (die heel veel geleerd had van meester Piandao) makkelijk verslaan tijdens meerdere korte gevechten.

Blauwe Geest infiltreerd

Zuko infiltreert een Vuurnatie-nederzetting.

Zuko is fysiek erg sterk, snel en behendig. Hij is in staat om grote fysieke prestaties te leveren, zoals hardlopen over muren en snel klimmen. Hij kan ook vechten als hij ongewapend moet vechten, hij kan tegemoetkomende speren opsplitsen met zijn handen en benen, hij kan tegenstanders ontwapenen, onderwerpen of tegenstanders verslaan. Zuko is ook geschoold op infiltratie en kan stiekem in zwaar beveiligde vestingen binnen dringen. Hij is ook geschoold op zijn stealth en kan zich effectief verbergen voor een langere periode. Al deze vaardigheden leerde hij terwijl hij was vermomd als de Blauwe Geest. Zuko kan ook heel goed personen opsporen. Daardoor was hij in staat om de Avatar te kunnen traceren over de hele wereld terwijl de Avatar in de lucht zat. Zuko heeft ook een beter gehoor dan andere mensen, en kan (zoals te zien is in de slag om het noorden deel 1) langer zijn adem inhouden dan de gemiddelde mens. Ook merkt zijn oom Iroh later tegen hem op dat ze drie weken lang op zee wisten te overleven zonder voedsel en water.

Zuko is ook heel intelligent en gebruikt deze kwaliteit erg goed. Zo gebruikt hij zijn omgeving om bijvoorbeeld ongezien ergens binnen te komen, te ontsnappen of tegenstanders te verslaan. Zo gebruikt hij de schade van zijn schip en de rook om aan Zhao te ontsnappen en hij gebruikten zijn zwaarden om de jaarkalender van de Zon Krijgers te misleiden. Ook rende hij over een muur heen om een val van de Zon Krijgers te ontwijken. Toen hij als de Blauwe geest Aang probeerde te redden uit een gevangenis, omringt met Vuurnatie soldaten, gebruikte hij zelfs Aang als gegijzelde om te kunnen ontsnappen.

Op 88-jarige leeftijd is Zuko nog steeds heel vaardig en berijd hij een draak. Hij wil koste wat het kost de nieuwe Avatar(Korra) beschermen tegen de Rode Lotus.

Blauwe GeestEdit

Zuko heeft een alter-ego waarmee hij een masker van een blauwe geest draagt en in het zwart gekleed gaat.

The PromiseEdit

Is een strip gemaakt na dat Aang de wereld heeft gered. Zuko is bang dat hij op zijn vader gaat lijken en laat Aang beloven hem te doden als dit gebeurd. Ook maakt Mai het uit tussen hen tweeën en vinden er meerdere pogingen tot aanslagen op zijn leven plaats.

The SearchEdit

Zuko wilt nu eindelijk weten wat er gebeurd is met zijn moeder, samen met het Team Avatar (zonder Toph).

FamilieEdit

1rightarrow Bekijk het hoofdartikel: Vuurnatie Stamboom.
 
Grootvader Vuurnatie embleem

Vader Vuurnatie embleem

Sozin Vuurnatie embleemAvatar Roku Vuurnatie embleem
 
Ta Min Vuurnatie embleem

Azulon Vuurnatie embleem
 
Ilah Vuurnatie embleemRina Vuurnatie embleem
 
Jinzuk Vuurnatie embleem

?
 
Iroh I Vuurnatie embleemOzai Vuurnatie embleem

Ursa Vuurnatie embleem

Ikem Vuurnatie embleem

Lu Ten Vuurnatie embleem(?) Vuurnatie embleem
 
Zuko Vuurnatie embleemAzula Vuurnatie embleemKiyi Vuurnatie embleem

Izumi Vuurnatie embleem

Iroh II Vuurnatie embleem

Achter de schermen Edit

Lafx0173r

Zuko in "The Last Airbender".

StemacteurEdit

  • De stemacteur in het Engels is Dante Basco.
  • De Nederlandse stemacteur is Sander van der Poel.

FilmacteurEdit

Zie ook Edit

Wikipedia-logo
Wikipedia heeft een artikel over:
|}